Bouw containerschip op basis van Norstar romp

Met sleepboten is het ook een mooie verschijning!!

full

Maar fijn dat het nu voor elkaar is met de machinekamer ;)

Groeten,
Herman

Laatst bewerkt door een moderator:
Marco, bedankt voor het verslag en dat we hebben mee mogen genieten .
Het resultaat is schitterend .
Bij deze nog veel plezier mer je schip, hopelijk wil je in de toekomst nog wel foto's en filmpjes uploaden van het varende schip?!

Gelukkig kwam deze update, anders had ik dit complete topic misschien gemist. Mooie bouw. Een beetje jammer van de romp natuurlijk, het was zo'n mooi schip en het dan in stukken zagen lijkt me moeilijk! Het resultaat mag er ondertussen wel wezen!
Bedankt om deze bouw/ombouw met ons te delen!

Hallo marco.

Onderstaand wat foto's van onze sleep tijdens WSD 2013 in Heemskerk.
Het was leuk om kennis met je te maken.
Wat een mooi model, en als ik je bouwverslag zo volg van de Emma wordt dat een geweldig model.

gr leen

Marco,

Respect voor het varen en vervoeren van zo een enorm model..
Pas in het echt besef je de grootte..

Erg stevig gebouwd ook! Heb haar een aantal keren de hoek van de kade dwars zien raken en ze gaf geen krimp, zelfs geen lakschade:D

Gr.
Pim

Mooie foto's Leen, maar om ze nou 2x te posten is misschien ook weer teveel van het goede ;)
Op de foto's lijkt het trouwens of het slepen helemaal vlekkeloos ging :thumbsup:

Adam,

Het ging toch ook vlekkeloos!
Hoewel, toen ik als kapitein van de Kaikoura los gooide lag ik nog steeds niet buiten de haven....

@Pim, Dat je met die wind af en toe de kade meepikt valt niets tegen te doen. Het is wel de reden waarom ik DD lak gebruik op dit soort scheepjes, knetterhard namelijk. Hetzelfde spul wordt ook gebruikt op jachten.

Marco

Zelfkennis

Als ik die twee achterboten gezellig op de foto naast elkaar een bakkie zien doen dan gaat er iets niet goed. Mijn Mailen lifter manouvres waren ook niet uit het boekje. Weer even wennen zullen we maar zeggen en zonder schroef vaart niemand wel :-)
grt
Hawser

Back