Ja maar ja, je moet de lat hoog blijven leggen he. Ik zie mezelf niet zo snel aan een simpel stuart setje beginnen...(met respect voor iedereen die stuart bouwt, maar ik vind ze vrij simpel en allemaal hetzelfde, neemt niet weg dat het mooie machientjes zijn van uitmuntende kwaliteit, al vind ik de prijs van gietstukken belachelijk).
Als ik terugkijk naar hoe ik de tripple bouwde, gewoon uit niks, van schroot en zonder tekening, ik ben niet snel bang begrijpt u? Al dat passen en meten, alles uitdenken en deeltje voor deeltje maken, dat is nou mijn hobby zeg maar, en het heeft geen haast. Maar hij moet eens af idd, er is de laatste 1,5 jaar weinig gebeurt, door de verhuizing en zo, als mijn nieuwe werkplaats klaar is gaat het weer verder. Al het materiaal ligt er, en er zijn plannen genoeg.......
(ik zit nog 6 dagen in het oude huis, met een tv, een krukje en een laptop, alleen de meubels moeten nog weg) Z'on verhuizing is horror voor een knutselaar. Zie je het voor je, myford super7 kaal gesloopt, 2 trappen af en weer 2 trappen op. Freesbank kan amper uitelkaar dus die moest alleen zonder kruistafel, de rest van de machines etc zijn opgeslagen in de loods, tussen de scheepsmotoren. Een goede fysio of kraker kan ik wel gebruiken, of als iemand een alu spalk voor mij wil frezen......ik zou er erg mee geholpen zijn.
Weet je John, wat ze doen met die grote ketels? Allemaal rvs wanden, gewalst en laten lassen, alleen zelf afwerken. Goedkoper en makkelijker dan koper, en net zo sterk. Maar ik wil expres de keteldiscussie niet op mbf hebben, ik heb dat vaak genoeg gezien. En hier bij die oude man om de hoek, die grote locs hebben allemaal 3 of meer veiligheden, terwijl het eigenlijk nergens over gaat : die 7 1/4 inch rijd al weg onder de 3 bar (je weet niet wat je ziet)
Iedereen bedankt voor het meedenken, ik sta open voor ideeen en suggesties.
(huis afmaken en nieuwe werkplaats bouwen........)
Groet, Benjamin