1mm depron zou ik wel gelukkig van worden, ideaal om vleugels in te dekken of superlichte toestelletjes van te maken.. En dan kun je standaard balsa tekeningen gebruiken 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Selitac zou daar zeer geschikt voor zijn.1mm depron zou ik wel gelukkig van worden, ideaal om vleugels in te dekken of superlichte toestelletjes van te maken.. En dan kun je standaard balsa tekeningen gebruiken![]()
Ook vind ik de vleugels aardig zwaar geworden, per helft 37 gram terwijl dit bij raymond 22,5 gram was. Weet ieman hoe ik deze lichter kan krijgen?
Groeten Niek
Hallo niek.
Zo te zien heb je nog geen of weinig ervaring met depron vleugels.
De oplossing ligt hier echter voor de hand.
Zo te zien gebruik je 6 mm depron terwijl 3 mm zat is.
Je gebruikt bovendien een koolstof buis + een ligger boven in welke geen nut heeft.
Dat is dubbel op wat versterken betreft.
Een koolstof buis van de goede dikte of een dunne ligger boven en onder in is voldoende maar moeten wel plaatselijk goed met elkaar verbonden zijn maar niet allebei.
3 mm depron buigt ook makkelijker en je voorkomt daar mee het barsten.
Je kunt 3 mm depron ook al voor vormen door het wat te verwarmen en het over een buis te buigen.
wM6QZ-Gr-74[/media] a Depron-wing (read description) - YouTube
Als je zoekt op Yutube me depron wing dan vind je alle noodzakelijke info.
Elke volgende vleugel zal beter gaan.![]()
Gaaf hè? Ik weet nog dat ik het bouwen van de romp ontzettend gaaf vond, prachtig hoe deze vorm ontstaat uit platte stukjes depron, heel bijzonder.