Bouw eerste composit dlg door een dlg nono

Gert-Jan,

Heb je de textreme band slechts aan 1 kant van het stabilo? heeft niet veel zin zo. Moet wel onder en boven om de boel een beetje sterk te krijgen. Onder de 5 gram is wel heel erg licht.:-)

Ik heb net op een goede weegschaal gewogen 5, 97 gram
@ Alex dat is dan iets voor de volgende keer. Kielvlak wel met 2 maal textreme?
Of helemaal niet ook hier zit een liggertje in.

Net het kielvlak ook gesopt en in de zak gedaan. Hier en daar wat dingetjes aangepast. Andere kit gebruikt en het ziet er naar uit dat hier het probleem zat met het terug zakken van de vaccuum. Over een paar uur ga ik eens kijken of de zak nu wel vaccuum behoud. En morgen een uur of 12 is er resultaat.

Gert-Jan

Vandaag ook het 1K carbon draad binnen gekregen mooi spul. Het was trouwens uit Engeland. Klosjes komen op € 18,= per stuk (250 yards ongeveer 230 meter). Mochten er geïnteresseerde zijn ik heb er 2 over.

Gert-Jan

Vandaag ook het 1K carbon draad binnen gekregen mooi spul. Het was trouwens uit Engeland. Klosjes komen op € 18,= per stuk (250 yards ongeveer 230 meter). Mochten er geïnteresseerde zijn ik heb er 2 over.

Gert-Jan

Beste Gert Jan

Ik heb nog steeds interesse in een klosje. Heb je een PB gestuurd.

Groeten,

Hans

Laatst bewerkt:
update

Vanmorgen het kielvlak gelost.

GroteFoto-BR8K4A7J.jpg

GroteFoto-PBPDUM77.jpg

Het resultaat is aanmerkelijk beter dan het kielvlak. Op een paar schoonheids- foutjes is dit resultaat wel naar mijn zin.Volgens mij is het gewicht ook aardig oke. alleen het behoud van vacuüm blijft een puntje het was wel al veel beter maar nog lang niet naar mijn zin. In mijn optiek is het pas goed wanneer je de pomp een paar uur laat draaien en dan uit kan zetten.

Mocht ik de lat te hoog leggen dan hoor ik het wel. Bij de vlegel ga ik zoals aan gegeven door Romy seal band en een andere plug gebruiken. Ik heb nu gekit en een slang in de zak gelegd. Wat me hierin op valt is dat de kit na 24 uur niet droog is!!!

Gert-Jan

Ik laat mijn pomp gewoon 24 uur draaien. Maar ik slaap ook gewoon lekker in bij zo'n snorrend pompje.
Vanmorgen het kielvlak gelost.

GroteFoto-BR8K4A7J.jpg

GroteFoto-PBPDUM77.jpg

Het resultaat is aanmerkelijk beter dan het kielvlak. Op een paar schoonheids- foutjes is dit resultaat wel naar mijn zin.Volgens mij is het gewicht ook aardig oke. alleen het behoud van vacuüm blijft een puntje het was wel al veel beter maar nog lang niet naar mijn zin. In mijn optiek is het pas goed wanneer je de pomp een paar uur laat draaien en dan uit kan zetten.

Mocht ik de lat te hoog leggen dan hoor ik het wel. Bij de vlegel ga ik zoals aan gegeven door Romy seal band en een andere plug gebruiken. Ik heb nu gekit en een slang in de zak gelegd. Wat me hierin op valt is dat de kit na 24 uur niet droog is!!!

Gert-Jan

Slapen gaat het probleem ook niet worden hij draait in de garage en ik hoor hem helemaal niet. De buren zullen er ook geen last van hebben. Het gaat mij om behoud van de pomp.

gert-jan

update

Vanavond de vleugel gelost. Ik ben er redelijk tevreden over als ik mee weeg hoe stroef het maken ervan verliep. Vleugel is mooi stijf en sterk echter zijn de achterste ligger boven zowel links als recht verschoven over de scharnier lijn. Ik zal dus de scharnier-lijn iets moeten verleggen en met tape gaan scharnieren. Zal iets moeten bedenken om dit te voorkomen. Dit is bij de andere liggers ook gebeurd alleen heb ik daar minder last van. Met 165 gram voor de hele vleugel; lijkt me dit ook aardig oke. Volgende keer ga ik echter wel voor een carbon tip i.p.v. 4 stukje op de tip bij de werp pen.

GroteFoto-67P838YC.jpg

Het totale gewicht zit nu op vleugel 165 gram + staart delen 11 gram en de romp 46 gram op 222 gram. hier komen de servo's, ontvanger, accu en klein delen nog bij. ben erg benieuwd waar het op uitgaat komen.

Gert-Jan

Dat ziet er heel netjes uit! Ook de disser heel mooi :thumbsup:

Maat is de disser niet wat "dicht" ? Bedoel dag de draadjes te dicht tegen elkaar zitten.

Het is een 1K disser daarom heb ik een wat kleiner raam gebruikt. Ben zelf niet tevreden maar vliegen zal hij wel. Vleugel is wel sterk en stijf. Op de foto is niet alles te zien.

gj

Even een vraag.

Hoe doen de dymond D47 het op richting?
Blijven deze wat lang heel ivm het raken van de grond?

Wat zou een goed alternatief zijn.

Alvast bedankt voor het mee denken.

gert-jan

Ik heb in 4 jaar tijd één D47 om zeep geholpen op rudder, door op mijn rudder te landen. En dat is niet zoals het hoort. Geen problemen bij normaal gebruik!!

jammer dat de carbon niet mooi rond de tip is blijven zitten. ik weet niet of dit op de tip is waar de werppen zit?

verder is het aardig gelukt, je eerste poging!
je zal er veel genot van hebben als hij zijn eerste belletje meepikt! :)

succes met de afbouw!

@ firfox

Ik neem aan dat je op de bovenste vleugel doelt. Dit ziet er wat raar uit. Het is de extra versteviging voor de werp pen. Bij een volgend vleugeltje ga ik een carbon tip maken. Carbon is goed blijven zitten. Maar er zitten nog genoeg verbeter punten in.

gert-jan

ow ;) ok

ja gewoon een traditionele tip lijkt me beter... kan je gewoon maken door een klein half maantje te knippen en er bij in te leggen. (de Dbox vanvoor kan je gewon doen zoals nu.)

Het heeft even geduurd voor ik weer tij d had om wat te gaan doen aan de kist. De vleugel zit aan elkaar en op de romp. Gewicht is nu 240 gram ik moet helaas wel zeggen dat dit mij niet mee valt maar misschien ben ik te negatief.

Grotefoto-TY4PS43R.jpg

Een dlg van 350gr vliegt ook nog super als het profiel goed is hoor! Gewoon wat sneller... succes met de rest!

Back