Bouw eigen vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter wannabe_moderator
  • Startdatum Startdatum
W

wannabe_moderator

Guest
[/img]

Is dit vliegtuig mogelijk om te bouwen. Ik heb een motor van een beginnersvliegtuig. Kan dit in de lucht gaan en nog vliegen ook. De bedoeling is dat het zeer veel draagkracht heeft en daarom niet zo snel gaat. Tips voor verbeteringen ten zeerste gewenst.
Dank bij voorbaat.

Dit wordt veel te zwaar, verdiep je eens in de wereld van balsabout en oracover, of depron.

Wat voor motortje heb je liggen? wat voor accu? Misschien dat we dan wat tips kunnen mbt een eventueel zelfbouwkistje.

Tim

Met een raket erop wel !! :D

Ik denk dat je constructie methode te zwaar zal zijn en je motor zit te dicht op je vleugel waardoor je je zwaartepunt nooit goed zult krijgen. Verder is het ook belangerijk dat je instelhoeken van de motor, vleugel, stabilo goed op elkaar zijn afgestemd.

Ik denk dat het beter is om een tekening te zoeken en daar een model vanaf te bouwen.

Succes en groeten Jeroen.

Ik ben bang dat dit niet stijf genoeg is en te zwaar gaat worden. IJzerdraad is niet iets dat in voor de contructie van een modelvliegtuig gebruikt kan worden.
Om een modelvliegtuig te maken moet je eerst eens naar de bibliotheek gaan. Daar moet je vragen naar boekjes over het bouwen van modellviegtuigen en het vliegen ermee. Ik weet niet wat er nu in de bieb te vinden is ik heb destijd veel geleerd uit de boeken "Bouwen en vliegen" en "Beheers en vlieg" van David Boddington en "Radiobestuurde zweefvliegtuigen" van Werner Thies. Er zullen best nog wel meer boeken zijn.
Natuurlijk kan je ook op het internet gaan zoeken naar zo veel mogelijk info over het zelf ontwerpen van een modelvliegtuig.
Wil je echter (vrij) snel het één en ander leren dan raad ik je aan om een bouwpakket van een beginnersmodel te kopen (of vragen voor je verjaardag of zo). Aan de hand van dat bouwpakket kan je een zeker weten vliegend model bouwen. Tegelijkertijd leer je het werken met de gereedschappen maar ook met de gebruikte materialen. Natuurlijk kan je dan ook zien hoe zo'n model nu eigenlijk in elkaar steekt. Welke constructiemethodes gebruikt worden en welke delen sterk moeten zijn en welke niet zo belangrijk zijn.
Al met al een hele klus die wel ontzetten leuk en interessant is maar (helaas) niet zo simpel als het misschien wel lijkt.

@Dirk,

Dat is geen ijzerdraad, althans niet wat ik eronder versta. Ik ken dit soort modelletjes ook maar het zijn zo goed als altijd kleine dingetjes (spanwijdte van niet veel meer dan 50cm) en er wordt heel dun verenstaal (0,2 tot 0,5mm dik) gebruikt. De bekleding is van die superdunne en dus lichte folie. Dit is van een heel andere orde dan ik uit het "ontwerp" van Moderator op maak.

Back