Bouw en ontwerp Me 1092/3 edf , luftwaffe geheim project

In mij zoektocht naar iets leuks ter vervanging van de sniper, stonden er wel aardig wat modelletjes op mijn lijstje die ik best zou willen doen... maar.. veel van die modellen bestaan al...
Nou is er eigenlijk een veel leuker onderwerp waar je er minder van ziet.
De geheime projecten van de luftwaffe.
Iedereen kent misschien de site wel www.luft46.com
Er zijn er een aantal die ik wel zou willen doen.. maar ik begin met deze

3bm10923.gif


mep10923.gif


De Me 1092 versie 3

Ontwerp word voor minifan.

Ik ga uit van f5d cyfers kwa vleugelopp, belasting en vlieggewicht.

Even ruim genomen worden die als volgt.

Vleugel oppervlak - 14dm2
Als uitgang de volgende electronica genomen :
-Mega 16/15/2 of equivalent
-Minifan wemotec 480
-Hacker master 70A
-lipo's 3s1p 3200???
-servo's 3 a 4 9r
-shultze ontvanger
en dan kom ik aan de 500gram aan electronica.

gewicht wil ik rond de 1000 gram uikomen. maar tussen de 800 - 1200 gram.
Bij 1000gr zit ik op 71.4gr/dm2
Bij 800gr 57gr/dm2
Bij 1200gr 85gr/dm2

Snel profiel, dus jet achtige performance.

Als er nog iemand is die meer info kan vinden.. graag..

Nu verder met het tekenwerk.. ik meld me als ik verder ben..

O ja.. afmetingen worden met deze cijfers

1055mm span
895mm lengte..

Peter
 
Hmm, lijkt wel een beetje op de Yak 23.
Misschien kun je eens informeren bij Ton van Munsteren.
 
Wat een gek vliegtuigje :) Maar hoe gekker hoe beter wat mij betreft!
 
Lijkt erop dat we veel gaan testen volgend zeizoen ;) Ik hoop dat mijn afstuderen nog wat oplevert :)
 
Gewaagd project Peter, maar levert hopelijk wel een uniek model op.
 
Is weer een pracht object! Zoals je al zegt, eens iets bouwen wat nog niet of nauwelijks gevlogen wordt.
 
ik heb nog wel vreemdere vormen op mijn lijstje staan, maar daarvoor wil ik eerst wat meer vleugelvormen en profielen gestest hebben.
Deze leek me een redelijk "veilige" keuze.

Peter
 
Kijk maar eens in het vakje Blohm en Voss, daar staan enkele prachtige misbaksels bij die nog vliegwaardig waren ook.

Vooral die B&V 237 en de B&V P.111

3vb237.jpg

3vb111.jpg
 
Goede keuze peter , toestel oogt erg mooi en je weet wat ze zeggen als het er mooi uitziet dan vliegt het ook goed.
Voor vleugel profiel zou ik gaan van de yak 23 van rbc , deze heeft al bewezen goed te vliegen. Zwaartepunt word misschien lastig met lipo’s, met de yak gaat het niet.
De ME P.1106 is ook leuk maar heeft een v straat wat het alleen nog zwaarder maakt achter in.
Zal met interesse jou draadje volgen , en misschien wil Rob Bulk (rbc kits) er ooit wel een bouwdoos van uitbrengen , voor de jaloerse ;-) bouwers zoals ik die de kunde niet hebben om zelf en vliegtuig te ontwerpen.
Succes Lex
 
Hoi Lex,

Vleugelprofiel is al bepaald en veel getest op verschillend soort modellen.
Ik denk dat het zwaartepunt wel meevalt.. maar dat gaan we zien.
En het word een kit als ie goed vliegt ;) dus heb jij even mazzel.. ;)

Peter
 
ik heb nog steeds mijn bedenkingen over de inlaat... bij mijn f16 moet ook een heel stuk bodem eruit om genoeg lucht erin te krijgen. Schaal jets hebben daar vaak erg veel moeite mee....
 
laten we het erop houden dat ik dat al uitvoerig heb besproken met andere edf ontwerpers ;)
en dat die ook super vliegen..

Bovendien heb je denk ik nog geen idee hoe groot dat ding is bij 100cm span.

Peter
 
dan nog lijken de gaatjes erg klein ;) Maar goed, als het moet kunnen dan zal het wel goed gaan :) Rendement is een 2e...

Als optie de 1106 is ook erg mooi ;) het is alleen de staart voor zover te zien.

P-1092-3_a.jpg

P-1092-3_b.jpg

P-1092-3_c.jpg


EDIT: Nee neus is ook anders.....
 
Heb je al gerekend met het zwaartepunt? Accu's motor en alle zooi moet in de neus, is daar ruimte? Het lijkt zo krap en met die lange staart....
 
lange staart? Die yak is langer hoor.. hij is vrij kort.
En je hebt een zee van ruimte in de neus.. uiteraard komt onder de vleugel de ducting en de fan unit.. maar boven de vleugel heb je nog een heleboel ruimte meer dan genoeg om je accu's heen en weer te schuiven om je zwaartepunt goed te krijgen.

Peter
 
Back
Top