overigens die 1106 heeft alweer behoorlijke pijlstelling. 40 graden zelfs.. daar wil ik eerst mee experimenteren ism met een v staart voor ik daar aan begin.
Peter
Peter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
In Elektro Modell 1/2003 stond een bouwbericht van een 1106 met een T-staart. Grote problemen met bestuurbaarheid/wegvallen. Ik sprak er met Rob Bulk over, volgens hem zijn ... schotten (ben de Engelse term even kwijt) op de vleugel de oplossing. Ik kan kopie maken en sturen.mao zei:... De ME P.1106 is ook leuk maar heeft een v straat wat het alleen nog zwaarder maakt achter in. ...
Peter Pankras zei:die is eigenlijk ook wel leuk... hmm
Ja. Maar hoe heet dat nou in het Engels bladiebladieblaboards ???? Op onderstaande Blohm & Voss P212-03 van www.rbckits.com zijn ze te zien, halverwege de vleugel.Tadango zei:bedoel je tipboards maar dan op de vleugel zelf? ...
Om helemaal compleet te zijn heten ze "Boundary Layer Fences". Mikoyuan had de Mig 15 ontworpen maar die bleek problemen te hebben met de luchtstroming langs de vleugel. Vooral bij lage snelheden verdween de lucht veel te veel naar de tippen zodat de vleugel snel veel lift verloor. Door een paar simpele strips op de vleugel te monteren trachtte men dat probleem oplossen en ze bleken zeer goed te voldoen. Zo goed dat ze tot en met de Mig 25 gebruikt zijn.frodo zei:Die "dingen" op de vleugels heten "fences".
grappig vind ik als je alle ontwerpen bekijkt op luft 46 dat je ziet dat latere jet's zoals bijvoorbeeld ook de mig15 verdacht veel lijken op ideeen en prototypes die al in WWII zijn bedacht.