Bouw foto's BO105 CBS

Ik heb net een paar foto's gemaakt in de hal, daar heb ik wat meer ruimte.
De heli is nu bijna klaar.

-Ruud-

DSCN4287.jpg

DSCN4286.jpg

DSCN4291.jpg

DSCN4290.jpg

DSCN4289.jpg

DSCN4288.jpg

DSCN4285.jpg

DSCN4284.jpg

DSCN4283.jpg

DSCN4282.jpg

DSCN4281.jpg

DSCN4280.jpg

Wanneer staat de maiden gepland Cesar? Wil dan wel weer wat foto's schieten.
Heb trouwens ook een benzinetrainer gekocht, die hopelijk begin volgend jaar vliegt. Met de open dag bij Vario wil ik een romp kopen. Waarschijnlijk iets van een hughes 500d.

Succes met de verdere afronding.

Mooi mooi mooi!

Maaaaar ik had geen genoegen genomen met die sticker, het is het nu 'net niet'... Dat zijn juist de details die het maken of breken.

Groenten,
Altijd kritische Tjerk ;)

-astonia-
Als de temperatuur rond de 10 graden komt ga ik op het veld testen ik vind het nu te koud. Die vorige foto's van de Hughes waren erg mooi dus ik kijk er naar uit.
Leuk dat je ook een benzine trainer hebt gekocht, je zal er geen spijt van krijgen echt een pracht mechaniek.

-hlcvbeek-
Dank je wel, ik doe er elke avond wat aan dan gaat het best wel vlot.

-Lazerbeak-
Ja voor de schaal puristen onder ons is het vloeken in de kerk.

Groet,
Ruud.

Hi all,

Vandaag ondanks dat het nog best koud was de eerste test runs gedaan.
Het is atijd even zoeken naar de juiste afstelling van de carb en gas curve.
Maar na een aantal afstellingen kon ik er lekker mee hoveren.
Er brak op het einde van de dag een klein pijpje van de uitlaat dat ben ik nu aan het repareren.
Verder moet ik nog wat kleine verbeteringen aan de romp doen, door het trillen zie ik al wat slijtage plekjes waar ik wat aan ga doen.

De volgende keer hopelijk wat betere temperaturen dan zal ik een klein videootje maken.

Gr.
Ruud.

IMG_2412.jpg

IMG_2406.jpg

IMG_2391.jpg

IMG_2293.jpg

IMG_2289.jpg

he ruud ziet er goed uit
jammer dat ik met een klein griepje thuis zit
volgende keer wil ik zeker wel mijn camera meenemen

groet john

Gefeliciteerd met de geslaagde maiden Ruud!

Mooi verslag , prettige hoeveelheid foto's, leuk (ook voor niet-heli vliegers) om te volgen :thumbsup:

Ben je niet bang dat je met starten je deur kunt beschadigen met het start koord en/of handgreep, of heb je daar een andere oplossing voor? Komt er nog een piloot in? Ik mis dat silhouette een beetje bij die laatste foto's.

Dank je John en Rob.

Ik moet een beetje schuin voor de heli hurken om te starten.
Ik moet dus een beetje schuin aan het koord trekken om langs de deur te gaan met het koord, eigenlijk geeft dat geen probleem.
Daar komt bij dat de motor na twee a drie keer trekken al loopt dus dat gaat prima.

Interieur moet er nog in komen, ik heb nu wat gewicht in de neus geplaatst om het CG goed te krijgen.

Gr.
Ruud.

Heel mooie foto's, leuk om te zien dat er meer bikkels zijn die gewoon doorvliegen ook al is het een beetje koud aan de handjes.

Op naar de 4-blads!:D

Ben je niet bang dat je met starten je deur kunt beschadigen met het start koord en/of handgreep, of heb je daar een andere oplossing voor? Komt er nog een piloot in? Ik mis dat silhouette een beetje bij die laatste foto's.

Ik vlieg nu ruim 2 jaar met dezelfde heli (die in mijn avatar), en ik heb daar nog absoluut geen problemen mee gehad. Was er aanvankelijk ook bang voor, maar het levert absoluut geen problemen op....

@ Cesar: Mooie heli, mooi kleurenschema!
Proficiat!

Groet, Bert

De spoiler zorgt er bij de "echte" volgens mij voor dat de langs de romp stromende lucht op die plaats de romp verlaat en niet op een andere ongewenste plaats.

Gr,
Ruud.

Heb deze vraag ook gesteld, aan een politiepiloot die ik ken, en op de BO 105 vloog.

Het origineel had tijdens autorotatie last van zware trillingen.
De spoiler beïnvloed de luchtstroming rond de staartrotor (ik weet niet of hij juist zorgt voor turbulentie bij de staart, of de turbulentie weghoud bij de staartrotor) maar in elk geval, met spoiler zijn deze vibraties weg.
Hij zit er bij het origineel dus uitsluitend voor tijdens de autorotoatie.
Of het bij het model ook deze functie heeft zullen we wel nooit weten, tenzij er niemand een vibratiemeter plaatst en proeven gaat doen.....

Groet, Bert

Vandaag was het een mooie dag zodat ik aan de BO nog wat afstel werk heb kunnen doen op het veld.
De heli vliegt erg fijn en je hebt eigenlijk niet in de gaten onder het vliegen dat de heli rond de 10kg is.

Peet heeft ook nog een filmpje gemaakt.

Gr.
Ruud.

2-1.jpg

1-1.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Afgelopen weekeinde weer flink wat gevlogen met de BO105.
Wat mij alleen opviel is dat in snelle vlucht recht vooruit, recht in de wind, de neus van de heli wat naar links wil.
Ik moet dus een klein beetje staart input geven om de heli netjes rechtuit te laten vliegen met de staart netjes recht achter de heli.
Als ik hover staat de staart met de stick neutraal netjes recht achter de heli.

Ik vlieg met de giro in de "normal" mode. Dit doe ik omdat je met een vrij grote schaal heli een wat natuurlijker vliegbeeld krijg.

Hoort dit naar links trekken gewoon er gewoon een beetje bij of is er wat aan te doen?

Groet,
Ruud.

filmpje

Vandaag weer lekker gevlogen met de BO en Erwin heeft nog wat gefilmd.

Groet,
Ruud.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back