Beste allen, trouwe lezers van dit forum.
Als kleine jongen al begonnen met het bouwen van houten bootjes, van glessen scheepjes tot RC zijlboten. Nu tijd om het grote mensen werk beet te pakken.
Al enige jaren vaar ik op gastankers van een Nederlandse reder.
Deze technisch complexe schepen varen gas onder hoge druk. Fully press.
Door gas onder hoge druk te brengen word deze vloeistof. Nouja zal jullie hier niet mee lastig vallen. In dit forum gaat het erom hoe en wat er gebouwd gaat worden.
Zal dan ook even een korte specificatie geven wat er gebouwd gaat worden.
LOA 87,18 mtr
Breed 14,80 mtr
Max diepgang 4,45 mtr
hoogte vlak tot puntje mast 27,80 mtr
Netto tonnage 878
hoofdmotor 1343 kw 1825 pk
boegschroef 390 kw schottel 360 graden.
Model word dus 145,3 cm lang en 24,66 cm breed
Tekeningen van het schip worden door de reder niet verstrekt, het geluk is dat ik zelf aan boord zit en dus wel over tekeningen geschik. En als er geen tekeningen van zijn meet ik het even op.
Geinspireerd door de emma van marco gaan we dus ook maar op de zelfe manier te werk. Tenminste voor zover. Houd plamuren en schuren. Met glasvezel nog nooit gewerkt dus dat word nog een uitdaging. Tevens is de boegschroef ook een uitdaging, deze heb ik nog niet eerder voorbij zien komen binnen de modelbouw maar hier komen we later in het bouwverslag wel op terug.
Op en aanmerkingen natuurlijk altijd van harte welkom.
Zal vast wat fotos plaatsen van de eerste stukjes schip.
Groetjes Rob
Als kleine jongen al begonnen met het bouwen van houten bootjes, van glessen scheepjes tot RC zijlboten. Nu tijd om het grote mensen werk beet te pakken.
Al enige jaren vaar ik op gastankers van een Nederlandse reder.
Deze technisch complexe schepen varen gas onder hoge druk. Fully press.
Door gas onder hoge druk te brengen word deze vloeistof. Nouja zal jullie hier niet mee lastig vallen. In dit forum gaat het erom hoe en wat er gebouwd gaat worden.
Zal dan ook even een korte specificatie geven wat er gebouwd gaat worden.
LOA 87,18 mtr
Breed 14,80 mtr
Max diepgang 4,45 mtr
hoogte vlak tot puntje mast 27,80 mtr
Netto tonnage 878
hoofdmotor 1343 kw 1825 pk
boegschroef 390 kw schottel 360 graden.
Model word dus 145,3 cm lang en 24,66 cm breed
Tekeningen van het schip worden door de reder niet verstrekt, het geluk is dat ik zelf aan boord zit en dus wel over tekeningen geschik. En als er geen tekeningen van zijn meet ik het even op.
Geinspireerd door de emma van marco gaan we dus ook maar op de zelfe manier te werk. Tenminste voor zover. Houd plamuren en schuren. Met glasvezel nog nooit gewerkt dus dat word nog een uitdaging. Tevens is de boegschroef ook een uitdaging, deze heb ik nog niet eerder voorbij zien komen binnen de modelbouw maar hier komen we later in het bouwverslag wel op terug.
Op en aanmerkingen natuurlijk altijd van harte welkom.
Zal vast wat fotos plaatsen van de eerste stukjes schip.
Groetjes Rob