bouw KEIZERSBORG van WAGENBORG 1:100

Leuk project hoor!!

Ik heb zelf bij wagenborg gevaren en weet uit ervaring dat de meeste rompen van deze schepen allemaal het zelfde basis principe hebben en dus maar slechts op kleine dingen van elkaar afwijken, los staant van het feit dat de afmetingen natuurlijk verschillen. dus je zou bijna elke boot kunnen bouwen met deze romp.

hoi Cotjuh

de romp die ik heb is oorspronkelijk van het type Diezeborg
en die van de kroon/keizer/koningsborg

maar omdat ik er een tekening bij had van de kroon/keizer/koningsborg
leek het me maar het makelijkst om de de boot na te bouwen waarvan
ik de tekening had , en het voordeel dat je een boot hebt met
2 zusterschepen , die allemaal bijna hetzelfde zijn, is er
natuurlijk veel foto matriaal te vinden op het inernet
zo heb ik er al meer dan 100 foto,s van weten te vinden:D

Jan

Nou ik wens je heel veel sterkte met het (ver)bouwen ervan, ziet er tot nu toe al goed uit! ik hou je in de peiling ;)

hallo

iedereen een gelukkig nieuwjaar!!!:xmas::D

na (helaas) de eerste vakantieweek er al weer op te hebben
zitten , ben ik mooi opgeschoten

hier foto, van wat ik deze week allemaal heb gedaan
dxmmgm.jpg

het maken van de mast , van een houten stokje
en de vierkante kokers van 4 stripjes van 0,5 mm plastic aan elkaar
gelijmd
142fsyx.jpg

het voordek ,bolders zijn gemaakt van spijkers, ik heb bij mijn vorige boot de bolders via internet bestelt , en dat vond ik nogal duur , dus nu heb ik ze zelf gemaakt , alleen hadden ze wel wat dieper het dek in mogen worden gedrukt , ze zijn een beetje (+- 2mm) te hoog
fc2uc.jpg

de schoorsteen , die is nu klaar
adkk7s.jpg

het reddingsboten kraantje ,( moet nog 1 of 2 laagjes verf hebben)
11w6c10.jpg

verschansing voorzien van "verstevigingen" zat een hele avond werk in:rolleyes:
2qurayg.jpg

nu ben ik vooral bezig met verfen, volgende week hoop ik de romp helemaal in de verf te hebben
9hun8k.jpg

jakgf5.jpg

nou , dit was het weer , tot de volgende keer:rolleyes:

Jan;)

Laatst bewerkt:
ff een update van de vorderingen

28mcvvm.jpg

het reddingsbotenkraantje is klaar alleen nog vast maken
aan de reddingsboot
fydab8.jpg

id56yc.jpg

osqu61.jpg

en ik ben vandaag bezig geweest met de rode banen
moet natuurlijk nog netjes worden afgewerkt
hier en daar is het een beetje onder de plakband gelekt:rolleyes:
2rzqn8j.jpg

en even of de foto met haar grote zus;)

Jan

prachtig model maar zown reddingsbotenkraantje :P is niet het officiele woord ervoor het heet een MOB-kraan --> (men overboard)

Gerwin

Brug

Wat een rare brug raam partij, of moet er nog wat gebeuren?
Verfwerk ziet er nog niet echt strak uit, doe je best.
Volgende model aub 1: 50, is dan een mooi sleepobject!
Maak er wat moois van jandootje
grt
Hawser

Maak er wat moois van jan dootjes
grt
Hawser

met de "brug rare raam partij" is volgens mij niets mis , ik heb hem
precies zo nagebouwt als de echte , en daar zitten ook 4 grote staande
ramen in

met het verfwerk ben ik nog niet helemaal klaar , stond te drogen
toen ik de foto maakte, 2 laag moet er nog overheen

en de volgende boot word waarschijnlijk ook 1:100, vrachtschepen worden wel heel erg groot in 1:50, als ik de wagenborg 1:50 zou bouwen zou hij 2,80 meter worden , en dat vind ik onhandig met het vervoeren
want ik heb al een vrachtschip van 2,45 meter , en daar zitten al een hoop nadelen aan.

groet Jan DootjeS;)

Maak er wat moois van jandootje
grt
Hawser

@Hawser,: Dit raakt kant noch wal, Zijn maar weinig pubers die zo kunnen bouwen en van dit soort uitspraken worden het er steeds minder,.
Je lijkt op deze manier wel een leraar die wat in een rapport schrijft,:rolleyes:

@Jandootjes: Ga vooral zo door, ik vindt dat je goed bouwt,,, :thumbsup:

32 jaar, wel een beetje raar (van Doemaar)

Kerel, spijker op zijn kop! echter geen rapport maar wel een uitdaging aan jandootje gegeven om te blijven streven naar nog mooier, de rest verzin jij er bij. Ik geef nu en dan forse kritiek maar zeik zelden iemand af maar wees niet blij met een zesje.
grt
Hawser

@Hawse

ik kan me ook wel iets van uw begrijpen , met "wees niet tevreden met een zesje" ik zal nog beter mijn best te doen , om een nog mooier resultaat te krijgen;)

351zdk1.jpg

de verlichting , de ledjes komen uit een zaklamp en zijn daarom erg fel, ze branden op 4,5 Volt.
hryaki.jpg

de stuurhut van voren , daar heb ik voor wat minder felle , maar geel/orange ledjes gekozen, je ziet ook nog het gloeilampjes zachtjes branden in de stuurhut.
ook zitten de rood en groene naviegatie lichten erop , een beetje onduidelijke foto , maar je kunt de lichten zien branden van voren

en de Vaarfoto,s !!:D
308usls.jpg

2usz7fb.jpg

30m93za.jpg

hij vaart perfect , alleen was het niet echt zulk mooi weer vanmiddag
want met zijwind dreef hij snel opzij.

Jan

hierbij bied ik mijn Keizersborg te koop aan

Ik vind dat heel jammer Jan. Je hebt er veel energie en tijd aan besteed, en van wat ik ervan gevolgd heb, ook veel van geleerd en plezier aan beleefd.
Is het geen optie om haar op een rustig plekje op te slaan, om dan in misschien wat rustigere tijden de afbouw weer op te pakken?

Groet,

Ad

PS
Ik zou het bericht hier vervangen door een verwijzing naar het verkooptopic, anders komt een moderator dat wel een keer doen (die wist het hele bericht dan veronderstel ik). Dubbelposts zijn nu eenmaal tegen de regels.

Ik vind dat heel jammer Jan. Je hebt er veel energie en tijd aan besteed, en van wat ik ervan gevolgd heb, ook veel van geleerd en plezier aan beleefd.
Is het geen optie om haar op een rustig plekje op te slaan, om dan in misschien wat rustigere tijden de afbouw weer op te pakken?

Groet,

Ad

PS
Ik zou het bericht hier vervangen door een verwijzing naar het verkooptopic, anders komt een moderator dat wel een keer doen (die wist het hele bericht dan veronderstel ik). Dubbelposts zijn nu eenmaal tegen de regels.

bedankt Ad , voor uw reactie

mischien is dat ook wel een optie ja , dat ik hem gewoon een paar maand , naar zolder te brengen , maar ik zet hem even te koop bij mijn bouwverslag om dat je dan ook de het bouwverslag er bij kunt bekijken
en er zijn bij de scheepsbouwverslagen meer lezers dan bij de verkooptopics.;)

Jan

Echt zonde dat je ermee stopt, ik keek regelmatig hoe je vooruitging en het zag er allemaal erg mooi uit. Ook mooi dat zo`n jong iemand nog echt kan modelbouwen, dat zie je tegenwoordig steeds minder.
Ik hoop dat je hiermee doorgaat, of anders misschien in de toekomst want je hebt het echt in de vingers.
Succes met de hobby,
Ron

bedankt voor jullie leuke reacties, allemaal
ik heb me ook bedacht , ik HOU hem ,
want mijn vader heeft ook al gezegt vanmorgen tegen mij
dat ik hem beter later een keer kan afbouwen
en nu ik jullie berichten lees , besluit ik hem toch maar te houden

en zet ik hem gewoon op zolder neer, en zal waneer ik er weer tijd en zin in heb er mee verder gaan,

ik hou jullie zekerr op de hoogt waneer ik er weer mee begin
maar op dit moment gaat school even voor;)

Jan

Back