Gerard, ik ken deze problemen. Is natuurkunde, ik heb tijdens de lessen mechanica ook niet goed opgelet.
Je zou de konstruktie anders kunnen opbouwen, je trekt nu de buizen naar de motor, en dan is het grootste probleem om van liggende stand de eerste cm te overbruggen.
Als ik naar haakaRm constructies kijk werkt de cilinder anders om als wat jij nu hebt gemaakt.
misschien iemand op het forum die het wel beter kan formuleren en advies kan geven.
Even mijn 'leken' logica. Als ik met mijn vinger dicht bij het draaipunt wil tillen moet ik meer kracht leveren als aan het eind van de bak. Dat is het hefboom effekt. Daarom zit de cilnder ook meestal aan de kop van de bak en niet vlak bij het draaipunt.
Dua als jij je aangrijpinspunten onder het kiepframe zo ver mogelijk naar voren brengt zal de spindel minder kracht nodig hebben om te liften.
Probleem is dan nog dat je een horizontale beweging van de spindel omzet in een verticale van de bak. En die bereking kan ik even niet zo uit mijn mouw schudden.
Je zou de konstruktie anders kunnen opbouwen, je trekt nu de buizen naar de motor, en dan is het grootste probleem om van liggende stand de eerste cm te overbruggen.
Als ik naar haakaRm constructies kijk werkt de cilinder anders om als wat jij nu hebt gemaakt.
Even mijn 'leken' logica. Als ik met mijn vinger dicht bij het draaipunt wil tillen moet ik meer kracht leveren als aan het eind van de bak. Dat is het hefboom effekt. Daarom zit de cilnder ook meestal aan de kop van de bak en niet vlak bij het draaipunt.
Dua als jij je aangrijpinspunten onder het kiepframe zo ver mogelijk naar voren brengt zal de spindel minder kracht nodig hebben om te liften.
Probleem is dan nog dat je een horizontale beweging van de spindel omzet in een verticale van de bak. En die bereking kan ik even niet zo uit mijn mouw schudden.
Laatst bewerkt: