Ik weet niet precies hoe benzine vertaalt naar electro, maar als de conversie ongeveer klopt (4.5 hp -> 3.3 kW)
Dat "vertaalt niet"...
Er is maar één ding belangrijk, en dat is NIET de kW die er op het label staat, maar de kW die er WERKELIJK geleverd wordt. En dat is een kwestie van een goede propcalculator: Welke prop zit er op en wat voor toerental draait die prop. Veel simpeler wordt het niet. Geldt voor zowel electro als brandstof.
En kW is kW, daar zit geen enkel verschil tussen, zolang het maar "geleverde kW" is en niet "label-kW".
Er is ook geen verschil tussen kW en HP, behalve het getalletje.
Uiteraard is in die keuze voor een prop nog wel het een en ander te optimaliseren voor wat betreft de vliegsnelheid (de factor "spoed x toerental" moet wel passen bij de gewenste vliegsnelheid), maar heel erg veel ingewikkelder is het echt niet.
Op het label van een electromotor kan wel 5 kW staan, maar dat is wat ie KAN...
Niet wat ie per sé DOET...
Ditto voor een benzine (of Methanol) motor. Waarbij die verbrandingsmotor ook nog weer een toeren-karakteristiek heeft die roet in het eten kan gooien...