@ Willem,
En anders vraag je het maar he.
@ Botter,
Dat zou wel gaan, maar. Ook een servo is niet oneindig sterk. Hij duwt 20 cm omhoog met kabels en alles in de mast verwerkt. Om het vanuit plat naar omhoog te bedienen is de meeste kracht nodig en dit was vrij veel. Het stangetje zit nu ook al 1,5 cm vanaf het scharnierpunt. Ook niet gek veel. Op de mast van me schip he. De tekening was meer voor het idee hoe het zou moeten werken.
De sleuf in me roefdek is net 1,5 cm meer heb je niet nodig. Iets korter had ook nog wel gekund, maar dat was moeilijk te bepalen op voorhand.
@ Tim.
Haha dankje,
Klopt als een bus over de uitslag. Ben wel bezig geweest wat de meeste uitslag zou maken maar dat het begin ook nog fatsoenlijk omhoog ging. Dat was even stoeien, maar wel gelukt.
Ik heb inderdaad een f14 wel 35 Mhz mja dat ga ik niet meer veranderen. Ik heb bewust de linear gekozen omdat je dan de hoogte mooi kan instellen. Multi switch ben ik wel voor aan het kijken maar heb hem nog niet direct nodig, zou meer luxe zijn, voor lampjes ed. Hij komt er wel, maar niet direct.
Bij de bak, is het weer opnieuw alles uitzoeken, heb nu wel richlijnen, maar terplekke kan ik pas zien of alles gaat werken. Deze mast is iets langer en kan meer plat als die op mijn schip. Ook wil ik deze wel rechtop kunnen zetten. Zal nog een gedoe worden, heb een goede servo nodig hiervoor. Hij lijkt wel groot in mijn schip maar heb hem wel nodig, een kleinere sloop je. Maar dit vind ik leuk om uit te zoeken. Ook daarvoor is het hobbie.