Bouwers,
Als je iets graag wilt, dan wil je er ook graag aan werken, met als eindpunt een echt werkende paal. Vanaf het begin:
Op de foto zien we de verschillende delen die in elkaar schuiven. De buis die in de grond staat heeft inmiddels ook de houder van het gewicht gekregen. Het vierkante stuk gaat in de pijp als gewicht, goed zwaar en kan het vastzetten.
Wanneer de buizen omhoog getrokken worden neemt de een de ander mee. Vandaar die randen erop.
Om te zorgen dat de buizen niet uit elkaar kunnen vallen heb ik (na advies) het volgende uitgedokterd. Iedere buis heeft een stangetje gekregen, hiermee kan ik de ene aan de andere verbinden. Op deze manier kan je het systeem borgen (en evt uit elkaar halen)
Aan de slag met de touwtjes
Het hijsoog van de onderste buis zit in het midden, bij de andere buizen heb ik dat aan de zeikant gehouden, op deze manier is de kans kleiner dat het geheel in de knoop komt.
Buis voor buis aan elkaar maken, met pincet en tangetje erbij. Kwam anders niet bij het touwtje.
En dan het resultaat tot nu toe

Omdat mijn schip in de woonkamer op een plank staat heb ik de paal er naast gehangen, zodat goed te zien is hoe diep het geheel dalijk maximaal steekt.
Uiteindelijk ga ik hem dus in mijn bak inbouwen, maar ik ben nu al zo tevreden dat ik kan vertellen dat ie in meerdere schepen van me komt.
Nu rest nog dus het inbouwen, maar ook nog een mechanisme om op en neer te gaan. Dat laatste ben ik nog niet helemaal over uit.