bouw lelievlet SN872

• Topicstarter Topicstarter basje94
  • Startdatum Startdatum

welk materiaal kan ik het beste gebruiken

• Total voters
    32
Hoi Bas,

Ik moet, ondanks dat ik zelf ook ooit voor blik heb gekozen, wel even gezegd hebben dat als ik weer een vletje zou bouwen ik voor het 1 mm vliegtuigtriplex idee zou gaan waar PeterD mee komt. Hout bouwt op de één of andere manier stukken mooier dan blik.

Wat de anderen hier ook opmerken vraag ik mij ook af, waarom vraag je naar onze meningen als je het toch naast je neer legt? Je zou afgaande op de meningen van de andere bouwers hier toch op hout of kunststof uitkomen, dat is denk ik met een reden: Het bouwt mooier en makkelijker.

Laat maar zien waar je komt met blik, ik hoop dat het een topvletje wordt!
Wat ik zeker weet is dat het gewoon kán, ik heb er hier tenslotte ook eentje liggen van blik.
Doe je best, ik kijk in ieder geval mee.

Groet,

Klaas Kamstra

Ja dat geloof ik best.
hier en daar maak ik er ook van van ;)
Gr. Jeroen
ja klopt alleen de overige matriale zijn in mijn buurt niet te verkrijgen en blik wel sterker nog in overvloed, ook is dat het materiaal waar ik het meeste ervaring in heb, en ten derde ik heb zeker wel wat met de poll gedaan maar dat betekent nog niet dat ik het ook doe het is een advies

helaas heb ik vandaag besloten om er niet mee verder te gaan ik ga op scouting eentje op een anderre schaal maken die wordt dan ook radiografiesh die wordt ook weer van blik. het verslag komt ook weer in het forum te staan

Foto's staan hier ik heb er alleen geen bouwverslag van gemaakt!

GroteFoto-G7O3VYYY.jpg

Als je de uitslagen op je materiaal gezet heb en uitgeknipt of gesneden,
de delen tegen elkaar aanplakken dan krijg je vanzelf de juiste bolling in je materiaal
ofwel het vletje krijgt z'n vorm !

Ik heb hem van messing gebouwd. Zal hem wel zinkertje moeten noemen. Hij drijft niet

Bijlagen

• 71029402-9474-4CFE-B6A5-895147801950.jpeg
    71029402-9474-4CFE-B6A5-895147801950.jpeg
    201 KB · Weergaven: 74
Mocht er iemand nog plannen hebben om er eentje te bouwen, dan heb ik een setje tekeningen. Heb voor mijn kleinzoon ongeveer 15 jaar geleden een Lelievlet gebouwd van styreen plaat. Gr. Klaas.

Back