Bouw Logo500/6003D in Agusta A109 Power

Foto''s zijn niet allemaal duidelijk, maar het geeft een beeld.
Klik op de foto voor meer.

Men neme .... een vergrote Logo 500 en ...... een 30-er (HK)FunKey A109 body van $266 dus ±€185 !
Logoairborne.jpg

Houder er aan om swashgeleider vast te zetten
P1020074.jpg

Gaten om tail vast te zetten
P1020072.jpg

Ruimte voor kop vergroot
P1020076.jpg

Staartsteun bevestigd
P1020078.jpg

Staarteinde voor heckmech. gemodificeerd
P1020079.jpg

Op staartvlak extra steun voor staart en link
P1020080.jpg

Servovertrager gemonteerd en binnenkant ge-"zwart"
P1020081.jpg

Chassis op bodem voor bodyverstijving/plaatsbepaling
P1020082.jpg

Onderste pennen extra gemonteerd voor versteviging add-on
P1020083.jpg

De Logo-skids voor "longlife" en extra stabiliteit
P1020135.jpg

"Ready to fly"
P1020139.jpg

Agusta met leds rd/gr/strobe rd/landings- en staartlicht
Agustalichtaangepast.jpg

Laatst bewerkt:
A109

Heb "eindelijk" plaatsen van foto's door!
Bedankt voor je compliment: Kan je deze body van harte aanbevelen. Heb ook nog wat bijschrift geplaatst.
De prijs bijv. ........... zeer interessant. Is nu in prijs verlaagd zelfs. Voor mij kwam hij nog op ± € 250 incl. verz.!

Hey Pieter,

hij is schitterend! Vooral de verlichting, en dan in het donker hoveren, fantastisch!
De Agusta is en blijft i.m.o. één van de mooiste heli's.

Greetz, Aldert

Heel mooi, inderdaad.

Ook een vraagje...ik weet waar de servovertrager voor dient...maar de heli heeft skids !?! Ik neem aan dat die er dan nog onderuit gaan als aales deftig is afgesteld ?

Dit was precies de reden dat ik het vroeg ;-)

Hoi vertrager-belangstellenden,

De A109 heeft de 3 wielen met "normale" retracts op de foto's ingetrokken. Ze kunnen ook normaal in en uit. De standaard skids zitten daarbij niet in de weg en maken het geheel dus zo(voorlopig) alleen maar stabieler en steviger op de grond.
Als de skids er met 4 M3-schroefjes af zijn, staat hij gewoon op de uitgedraaide wielen. De skids extra lijken me -voorlopig nog- niet onverstandig :rolleyes:

Heel mooi, inderdaad.

Ook een vraagje...ik weet waar de servovertrager voor dient...maar de heli heeft skids !?! Ik neem aan dat die er dan nog onderuit gaan als aales deftig is afgesteld ?

Hoi "FunK(e)y",

Dus ook een Logo! (en verstand van vertragers?)

Zelf begrijp ik die vertrager nog niet goed: hij vertraagt alleen de start van de werking en .... ingetrokken blijven ze ingetrokken bij voeding voor de RX aanzetten.
Laat ik ze uitgedraaid staan, dan gaan ze bij opnieuw de RX aan, eerst in en meteen weer uit. De servo's zijn (niet-proportionele) 180 gr. servos!
Snap dit eerlijk gezegd niet en heb er zo dus eigenlijk niets aan, want gaat het doel voorbij. Jij een idee?

Die vertrager zorgt voor een beter schaalgevoel. Op een echte heli gaan de wielen ook niet binnen een milliseconde weer omhoog en naar beneden. Dit gaat veel geleidelijker en soepeler. Het enige wat hij dus doet is het signaal vertraagt aanleveren. Het nut van eerst in en dan uit bij het opnieuw inschakelen is dat je niet de servo's sloopt als je het model op de grond hebt staan en dan het aan zet. Bij jou zitten er nog skids onder maar als hij gewoon op z'n buik/rug staat en de wielen zouden naar buiten komen dan branden de servo's door. Doordat ze eerst naar binnen gaan heb je tijd om hem op te tillen zodat hij netjes op zo'n pootjes terecht komt.

.......... hij vertraagt alleen het starten van de werking .............
Snap dit eerlijk gezegd niet en zo gaat hij mijn doel voorbij. Jij een idee?

Beste Chanq,

Je aanvulling was mij al duidelijk, maar de vertraagde start i.p.v. vertraagd uit/in niet. Jou wel?

Beste Pieter....wat heb je dit toch knap gedaan.
Ik wil hem binnenkort graag eens een keertje in het echt bewonderen.

Hoi, inderdaad een mooi rompje heb deze zelf ook in de blauwe uitvoering. In de romp heb ik een raptor E550 verbouwd en het vliegt heerlijk heb voldoende vermogen om zelfs 10 minuten te vliegen. Je kunt er zelf een looping en rollen mee vliegen.
Ik hoefde geen gebruik te maken van een vertraging omdat ik dit via de zender kon regelen T12Fg maar de vertraging maakt het schaal vliegen wel weer mooier.
Zelf ben ik vanaf het begin gewoon gestart met de retracts het trilt een klein beetje als je wat negatieve pitch geeft maar als je op 0 graden bent valt het wel mee, je kunt ook gewoon taxieen met de wieltjes.

Succes.

Hier even een paar foto's van mijn blauwe A109 ze zijn wel al een paar jaar oud toen vloog ik nog op 35Mhz deze heeft de raptor E550 maak hier gebruik van een 6S 4900 accu. Pieter ik dacht dat ik robbe wieletjes gebruikt had maar het blijken toch de originele.

Foto's Agusta

Mvg

Ed

Laatst bewerkt:
Ed,
Iemand heeft voor jou schitterende foto's gemaakt: super! Zo ken ik hem ook. Hij is echt een plaatje. Mijn complimenten.
Vraag me wel af, of ik niet ook kleinere heckbladen (80 i.p.v. 95) moet nemen en ...
zag ook, dat je je opgaf voor de schaalheli-meeting.
Cit.:
"Ik wil ook wel van de partij zijn en dan met de Vario EC135 die toch langzaam aan af komt en een Agusta A109 Electro"

Zou leuk zijn hem live te zien!
Heb voor de 2e Logo naar een 50er Ecureuil AS355N geïnformeerd. Plannen genoeg dus.

Met de agusta heb ik 2 weken gelden nog gevlogen wel eerst even binnen de lipo laten opwarmen anders heb je helemaal geen vermogen tijdens de koude dagen. De lak kwaliteit van de rompjes is echt perfect ook nog na een aantal jaren.

Ik ben ook aan het kijken naar een nieuw schaal project (electro/benzine) weet nog niet precies wat, de EC135 is bijna klaar en hoop er aankomend seizoen goed mee te kunnen vliegen.

De Agusta krijgt ook nog een verlichtingsetje gaatjes zijn al geboord ik ben even aan het kijken welk verlichting setje ik neem moet in iedergeval luxon leds aankunnen.

In ieder geval zie ik je wel op de schaal meeting

Agusta A109 v.s. Ecureuil AS355N

Hey Pieter,

hij is schitterend! Vooral de verlichting, en dan in het donker hoveren, fantastisch!
De Agusta is en blijft i.m.o. één van de mooiste heli's.

Greetz, Aldert

Deze (nu ook vliegklaar met vergrote Logo5003D, 6003D dus) is anders ook niet gek om te zien.

Zij-voor.jpg

Laatst bewerkt:
Beslist geen straf om naar te kijken! Prachtig Pieter, supermooie heli!

Groetjes, Aldert

Back