Bouw LUPIN en EVO

Mee naar Nijmegen, misschien, we zullen zien.
Ik heb altijd de MiMi nog.

Bart, issie er al uit, nou, nou, nou, nou.....

Frans

De vleugel is eruit

Frans,

De vleugel is er uit en het is best wel mooi geworden, full carbon, 73.5 gram....er is alleen een MAAR...

het profiel is volledig verziekt...:(

In tegenstelling tot jou maak ik eigenlijk nooit een proefstukje (had ik nu beter wel kunnen doen). Voor de eerste keer Q-foam gebruikt, dat is idd lekker licht maar niet bestand tegen 0.7 bar vacuum. Ik was hier al bang voor vandaar dat ik er al minder vacuum op had gezet dan normaal (- 0.8 bar), maar het was nog teveel...gevolg profiel ca 1 - 1.5 mm ingedrukt...

Misschien dat ik deze vleugel nog afmaak, want je weet maar nooit...
maar ik denk dat ik eerst een nieuwe vleugel maak..ik heb nog voorgesneden XPS kernen liggen en nog voldoende carbon (uit '96 dus nog voor een enigzins schappelijke prijs).

Ik denk niet dat het full carbon wordt want dan kom ik denk ik rond de 90 gram uit, maar carbon met glas (58 gram/m2), misschien dat dat iets lichter wordt...

Cheers

Bart

Bummer

Aai, da's nie zo mooi.
Precies je kan hem gewoon afmaken en kijken wat de vleugel doet.
Zal zeker lekker hoog gooien.

Mijn Pelops rompje schiet al lekker op.
Nog de randen rond schuren en dan in de glasmat 58gr.
Besturing inbouwen en invliegen.
Morgen bij Kees langs, die had nog wat kleine ontvangers op de 35 in de aanbieding.
Die corona ontvanger, dat wordt het niet meer.

O ja de vleugel is na de reparatie ietsje aangekomen, gram of 7, en weegt nu 92 gram.(met balans gewichtjes in de tip)

Frans

Nog wat foto's

729548d9630d76701.jpg

729548d9630d9e038.jpg

729548d9630dc37d8.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Echt gaaf die bliksem op je vleugel, Bart!!!
Jammer dat het profiel niet helemaal geworden is wat het moet zijn, maar zoals Frans al zei: gewoon gaan met die banaan en zien wat het wordt. Je weet nooit!

Greetz,
Jurgen

ziet er wel super uit bart! wat bne je ongeveer kwijt qua materiaal voor een vleugel?? kan het qua prijs/prestatieverhouding dan ook op tegen een houten vleugeltje?

Ja de schildering is fantastisch maar kwam er na het uit de zak halen ook een "donderpreek" tegen jezelf?

Jammer, maar inderdaad gewoon proberen.

Loet

some say...

@ Jurgen, Loet,

Ja ik vond de bliksem ook aardig gelukt, ik wil voor mijn toekomstige DLG's een soort thema op de vleugel hebben geinspireerd door het bekende BBC programma Topgear...de volgende tekst komt nog op de vleugel (of de volgende met hetzelfde thema):

Some say....

It goes like lightning
All we know it is called the EVO

(tekst moet in de grote donderwolk komen)

@ Loet,

Nee er is geen donderpreek gekomen....:D

@ Robert

Het Koolstof is verre weg het duurste, ik heb de prijzen niet helemaal meer in mijn hoofd maar ik schat dat de kosten voor zo'n vleugel toch snel tussen de 50 en 75 Euro liggen.

Cheers

Bart

Laatst bewerkt:
dat is nog vest wel duur en dan helemaal zonde als het niet helemaal goed gaat, maar misschien dan deze vleugel toch wel goed presteerd, anders suc6 met de bouw van een nieuwe ;)

Vet cooooool

Donders, da's leuk zeg!

Some say,

It's carbon fibers are actually made out of Thor's nose hair.

Frans

Sub zero

Frans,

Ik vind hem leuk, :D wat dacht van dit :

Some say....

It is faster than lightning
and it's carbon fibers are actually made of Thor's nose hair

Cheers

Bart

prachig gebouwd Bart! Jammer van het indrukken... Maar goed, wie weet heb je een extreem goed profiel ontdenkt :). Cornflakes is ook per ongeluk ontdekt...

Maar even over die naam... Best leuk, maar met al die verf wordt ie bijna 2 keer zo zwaar ;). en je moet wel echt lang rugvlucht vliegen om dat te lezen, zo kom je nooit verder met wedstrijden! haha. (of je moet het onderop zetten...)

Ik heb net mijn nieuwe kamer een beetje op orde. Epoxy is besteld, dus binnenkort eindelijk verder met reparatie van mijn modelletjes...

mja, kweenie. nadat mijn Alex-rompje recht de grond in ging ging het op DLG gebied ff wat minder... Daarna vlak voor de vakantie bruut ontslagen, toen op vakantie, tegelijkertijd eindelijk een kamer in scheveningen gevonden en daar ben ik nu zegmaar.

beetje veel in korte tijd. Ben nu weer zover dat ik weer ga opbouwen...
en Nijmegen is ook zo'n takke-eind weer... maar goed. het gaat beter, we houden het op "opbouwend" :)

plopperdeplop

Ja hoor hij is weer heel.
De Pelops kan weer vliegen.
Direct het zwaartepunt goed gelegd, hoop ik.
Uehm, 70 mm, komt me een of andere manier bekend voor.
Nu nog "invliegen".

Frans

ik ga dit weekend ff me nieuwe f3k kist invliegen. romp gebasseerd op de apogee, staart op de mimi en de vleugels verlengd tot ongeveer 1.20 meter met een totaalgewicht van 170 gram. valt me nog mee, dit weekend even proberen.

Nieuwe vleugel gelukt

Gisteren mijn 2e EVO vleugel uit de bag gehaald en deze is wel goed geworden :D. Tot mijn verbazing was hij maar 6 gram zwaarder dan de vleugel met Q-foam, of ik ben spaarzamer met de hars omgegaan of er is iets anders aan de hand, maar gezien de mechanische eigenschappen van Q-foam kan je je afvragen of je het uberhaupt moet gebruiken....

Vanavond stabilio's en kielvlak baggen en met de rompje(s) aan de gang.

Het wordt nog stevig aanpoten om alles af te krijgen voor as zaterdag.

Cheers

Bart

Back