Bouw LUPIN en EVO

Wunderbar

Zorg dat je in Nijmegen in het bezit van je wonderwapen bent

Some sai....

iet iz fasster zen lgting
and it'z karboon fiberz are actually made of Thor's nose haer
All we know iet iz callet ze EVO, oure new wunderweapon

Franzz

Driftig bezig geweest..

Even een update..

De vleugel is afgewerkt, de kielvlakken zitten in de bag
en ik ben begonnen met het romp voorstukje

Vanavond de servo bays in de vleugel, de v-stelling erin, rompvoorstukje afmaken

Cheers

Bart

wordt weer vreselijk weer ja, windkracht 6 dus ik ga maar alvast de kisten (vooral de mini's) verzwaren tot over de 200 gram denk ik.

tuurlijk. met die dikke wind maakt het helemaal niet uit dat je kistje 200 gram is hoor, ik ga mijn mini ook verzwaren naar minimaal 200 gram.

Solidworks

....tja, het is lang geleden, maar ik ben de laastste tijd toch weer bezig geweest met de Lupin (de Evo staat voorlopig in de ijskast). Ik ben toch maar begonnen om Solidworks te leren en bijgaand mijn eerste pogingen om tot een romp ontwerp te komen...als oefening eerst maar een D47 servo gemodelleerd en daarna met de romp begonnen.
Cheers

Bart (vanuit Cuddalore India, waar ik nog geen MiMi ben tegen gekomen...)

72954b0d303172c33.jpg

72954b0d303195ad7.jpg

72954b0d3031c0e3b.jpg

72954b0d306c85802.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
India, dit keer niet op bezoek bij kadaffi dus.
Ik dacht al waarom neemt Bart de telefoon niet op.:D

Heb de plaatjes op RCGroups gezien.
Ziet er goed uit.
Zelf mag ik van de baas met Pro_E en Top-solid aan de gang.
Liever met Solidworks aan de gang gegaan.
Man dat Pro-E kan veel maar de interface is soms nog uit het DOS tijdperk.
Weinig intuïtief en veel weten waar je moet klikken.
Top-solid is qua interface veel beter maar het blijft wennen.

Raar dat je nog geen MiMi bent tegengekomen, toch zeker al 2 tekeningen naar India gezonden.

Werk ze en goede reis terug

Frans

weer wat verder..

zo 1 vleugelhelft klaar, moet nog eens goed kijken naar de tip maar ik krijg het niet veel beter...bijgaand wat plaatjes..

72954b15896fe7f70.jpg

72954b158970471e7.jpg

72954b1589708cf22.jpg

72954b15899077ff0.jpg

72954b158991835b5.jpg

72954b1598338d3d0.jpg

72954b159833d8c6f.jpg

72954b159834268db.jpg

Alex,

Het zijn niet zomaar mooie plaatjes hoor maar echte 3D Solids :D

Maar het is idd nog heel veel werk om het ontwerp af te maken, de negatief mallen te ontwerpen en dan deze te maken (misschien dat de 'firma' Janszen te H. het eea betekenen...) ...en dan start de leer curve om modellen te maken......

Als je bovenstaande allemaal in overweging neemt zijn de commercieel verkrijgbare kisten een koopje (ik heb al 80+ uren in bovenstaande plaatjes zitten, maar ik vind het leuk om te doen ;)).

Cheers

Bart

Nog weer wat plaatjes

Zo weer eens stuk verder, nog niet 2.4 gHz 'friendly' maar wel met spreadtow :)...de vleugels, stabilo en kielvlak zijn goed, inclusief de tippen. De romp vergt nog aardig wat meer werk...

72954b1da0feb9c5c.jpg

72954b1da36fd0df4.jpg

72954b1da3707551e.jpg

72954b1da371136f6.jpg

72954b1da0c4c463d.jpg

Cheers

Bart

Tippentruc

Loet,

Ja de tippentruc uit Huizen werkt perfect. Ik moest nog wel even uitzoeken welk SW commando het is (Boundary surface), maar nu ik dat weet zijn de tippen in feite heel eenvoudig.

Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt is het stabilo 1 op 1 Tantalus :D

Freestijd reserveren ? Ja heel graag...:yes:Ik zal de IGES files naar je toe sturen, maar er is nog veel te doen, en laten we klein beginnen (stabilo / kielvlak). Als ik zin heb ga ik vanavond met de romp verder...

Cheers

Bart

Laatst bewerkt:
Sodeballe

Ja zeg.

Zit hier in Vlaardingen een beetje zielig te schuren en polijsten aan een rompplug. Plug al een keer verklooid met een mal maken. Hoe trek ik de verf van mijn plug af!! Komt Rotterdam volgas over de rechterbaan voorbij.

Doel voor mij blijft voor het nieuwe seizoen meedoen bij de groten. Niet alleen met eigen gebagde vleugels maar ook met eigen romp en pook.

Het spel staat op de wagen.

Ziet er wel errug gelikt uit allemaal. Wordt er gegaan voor een ovalen pook????

Groeten,

Hans

Ovalen pook

Hans,

Idd een ovalen naar rond toe verlopende pook....
Ik was het geklooi met houten mallen zat....maar toe nu toe
heb ik nog niets...behalve dan een Sirius romp...
Cheers

Bart

Back