Bouw Hervat
Na veel te veel dingen tussendoor gedaan te hebben ben ik vandaag maar weer eens begonnen met de Mammoet zwaartransporttrekker. De cabine die ik had hiervoor was nog niet helemaal naar mijn zin. Na wat rondzoeken heb ik een MAN TGA XLX gevonden. Genoeg ruimte in de cabine, zowel achter de stoelen als in het dak, om alle electronica weg te werken.
De cameradie ik eigenlijk voor deze truck had bedacht zit nu in mijn Mercedes Actros.
Normaal zou er een zwaartransport-unit achter de cabine komen, maar ik heb de plannen geheel om gegooid. Er komt een ballastbak achter de cabine (met daarin de accu's) en achterop de truck een Palfinger kraan. In het begin nog niet werkend, maar misschien met der tijd wel.
Een klein voorbeeldje (ja ik weet het, het is een Mercedes)
En dan nu het echte werk:
Om overal goed bij te kunnen en alles netjes weg te werken moeten er wat gaatjes en schotten in de cabine gemaakt worden. Hieronder de foto's van de eerste aanpassingen. Het grijze onderdelen kon ik gebruiken van de andere cabine.
Als alles mee zit heb ik eind van de week mijn electronica binnen voor mijn zwaailichten binnen. Dan kan ik gaan kijken hoe ik 4 zwaailampen in mijn lichtbalk kan proppen.
Van de week nog wat testjes draaien met mijn onderstel voordat ik mijn frame definitief ga boren en alle traversen er tussen ga monteren.
Okee het is misschien een beetje veel in een keer, maarja het begin is er weer.
Tot snel
Jeroen