Bouw Mammoet MAN Zwaartransport-trekker

hoe maak je ramen voor een truck

beste modeltruckers

ik heb een bruder mb cabine
verbouwd naar een vd vlist actros
cabine zoals bij elke bruder zitten er geen:(
ramen in nu is mijn vraag
hoe kun je het beste ramen op maat
maken voor een actros
ik kom er zelf niet uit:(
wie kan mij helpen

vriendelijke groet patrick;)

het beste wat je kan doen is een aanvraag doen bij bruder op de support pagina. dit kan in het engels (engelse deel van de site). Hierbij geef je aan dat je op zoek bent naar het artikelnummer voor een Windscreen voor een MB. ze zullen je dan het nummer doormailen. als je je ze daarna besteld worden ze netjes opgestuurd met een factuur die je daarna betaald. voor de zijruiten kan je gebruik maken van sheet voor een overheadprojector. dit is redelijk stevig en toch buigzaam. als je dit netjes aan de binnenzijde plakt zie je geen verschil. je kan het raam ook half open zetten door de ruit iets te laten zakken.

Er zijn ook wel in duitsland ook nagemaakte setjes te koop, maar die zijn duur plus er komt een vermogen aan verzendkosten bij.

als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Groetjes

Jeroen

hallo
bruder verkoopt wel de voorraam van de man,
maar voor de mercedes actros niet,
zijn wel op ebay te vinden,
of de duitse truckmodelforum,
of zelf van plexiglas maken,
mvg markioo

hallo bedankt voor de info
maar net als wat markioo zij
de mb actros van bruder
heeft nooit een raam gehad
en weet u de site van de dure ramen
en van plexiglas maken wordt lastig
het kan niet buigen en
verhitten dat wordt niet echt mooi

mvg patrick

hallo bedankt voor de informatie
ik denk dat ik maar een setje koop
van 9,50 euro op de duitse site
alleen weet niet wat ongeveer de portokosten zijn
als dat te veel is
ga ik het idee van piet eens proberen

mvg patrick

Als je op de site die ik hieronder aan heb gegeven kijkt bij AGB's zie je bij puntje 4 dat de verzendkosten naar EU landen €18,00 zijn.

Groetjes

Jeroen

hallo bedankt
ik denk dat ik maar
een raam zelf maak
18 euro is wel erg duur
2 ramen kosten nog goedkoper
dus dat wordt zelfmaken.
ik heb nog een plaat van 1mm dik plexiglas
liggen kan ik dit gebruiken

mvg patrick

Bouw Hervat

Na veel te veel dingen tussendoor gedaan te hebben ben ik vandaag maar weer eens begonnen met de Mammoet zwaartransporttrekker. De cabine die ik had hiervoor was nog niet helemaal naar mijn zin. Na wat rondzoeken heb ik een MAN TGA XLX gevonden. Genoeg ruimte in de cabine, zowel achter de stoelen als in het dak, om alle electronica weg te werken.

De cameradie ik eigenlijk voor deze truck had bedacht zit nu in mijn Mercedes Actros.

Normaal zou er een zwaartransport-unit achter de cabine komen, maar ik heb de plannen geheel om gegooid. Er komt een ballastbak achter de cabine (met daarin de accu's) en achterop de truck een Palfinger kraan. In het begin nog niet werkend, maar misschien met der tijd wel.

Een klein voorbeeldje (ja ik weet het, het is een Mercedes)

full

En dan nu het echte werk:

Om overal goed bij te kunnen en alles netjes weg te werken moeten er wat gaatjes en schotten in de cabine gemaakt worden. Hieronder de foto's van de eerste aanpassingen. Het grijze onderdelen kon ik gebruiken van de andere cabine.

full

full

full

full

full

full

full

full

Als alles mee zit heb ik eind van de week mijn electronica binnen voor mijn zwaailichten binnen. Dan kan ik gaan kijken hoe ik 4 zwaailampen in mijn lichtbalk kan proppen.
Van de week nog wat testjes draaien met mijn onderstel voordat ik mijn frame definitief ga boren en alle traversen er tussen ga monteren.

Okee het is misschien een beetje veel in een keer, maarja het begin is er weer.

Tot snel

Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Een klein voorbeeldje (ja ik weet het, het is een Mercedes)

full

Jeroen

Hallo Jeroen,

Er is helemaal niks mis met Mercedes hoor !!!

Ik heb er zelf ook 1 !!
De inmiddels wel bekende 5 assige MB Actros zwaartranporttrekker op dit forum !!

HPIM4790-2.jpg

HPIM4804-1.jpg

Mammoet krijgt vorm

Na een alnge tijd niets van me gehoord te hebben, heb ik maar weer eens een klein update-je geplaatst. De bouw heeft zeker niet stil gelegen, maar door het wachten op onderdelen en het nog niet echt weten hoe het er allemaal uit moest gaan zien heeft het dus even geduurt.
Dan komt er ook nog eens bij dat met camera een paar weken op vakantie is geweest en dan wordt het een stuk moeilijker op een mooie foto te maken.

Om te beginnen:

Het chassis:

full

full

full

full

De Cabine:

full

De bekisting:

full

full

full

full

Hier komt alle elektronica straks in verstopt

De Ballastbak:

full

Het geheel:

full

De verlichting:

full

full

De laatste as is een lift-as. Misschien dat deze met d'r tijd wordt vervangen door een na-loopas, alleen weet ik niet hoeveel ruimte ik over ga houden als mijn kraan die achterop komt te staat. En weet ik ook niet hoeveel invloed deze gaat hebben op de pendelas. Heb er geen zin in dat mijn truck alsnog gaat staan gummen met een pendel.

Ok, een hoop nieuwe dingen. Zal de komende tijd meer nieuws te verwachten zijn, omdat alles steeds meer naar een eindfase komt en ik jullie graag op de hoogte houd.

Groetjes

Jeroen

Oja.....

Me zwaailampen en flitsers doen het ook al. De flitsers zijn nu verwerkt in de gril.

groetjes

Jeroen

Back