bouw medusa in schaal 1/50 gestart

ben begonen met de voorberijdingen voor de bouw van de medusa in schaal 1/50!

heb nu foto's afgedrukt en ben bezig met tekenen!

grts kevin

Ja tuurlijk kan het.
Ik zou er wel dun hout voor nemen....
Maar dat is aan jouw om te bepalen welk materiaal je gebruikt voor je opbouw.

Kevin,

Lees mijn pdf van de Marieje nog even door. Daar staat hoe je aan hout kunt komen. 3 of 4 mm dik wil wel.

Wim

ik zou als vlak iets dikker pakken als de zeien. Ook omdat je hem daar opzet enzo.

Ik heb voor mijn zeien 3mm triplex gebruikt en als vlak 4 mm hardere soort triplex. Je kan er nog doorheen snijden met stanleymes maar gaat wat moeilijker. In het 3 mm is het geen probleem dat gaat juist heel goed. Beide materialen komen uit de gamma. En kost relatief niet zoveel omdat je het hout voor heel veel dingen gebruikt. Dat is hoe ik het heb gedaan.

Hoi Kevin,

Jawel dat gaat wel, als je de nerf in de goede richting legt, en wellicht een beetje nat maakt ken je er een mooie kop en kont van maken. Ik heb ze alleen op me kop gemaakt op die manier. Ik heb er wel stripjes van 1cm van gemaakt dan buigen ze helemaal netjes.

Ah! De groenteboer als hout dealer is ontdekt! ;)

Let even op bij het kiezen van hout. Er zijn veel kistjes die een geperste bodem hebben. Lijkt een meetje op MDF of vezelplaat. Laat DIE kistjes lekker bij de groenteboer liggen. Daar heb je weinig aan.

Handig zou zijn even naar de groenteboer te gaan en een praatje met hem te maken. Uitleggen wat je wilt en wat je er mee gaat maken. Heb je al een mooie foto? Meenemen en laten zien helpt wel eens.
Wanneer je de groenteboer uitlegt hebt wat voor soort kistjes jij wilt hebben, legt hij ze misschien voor je apart. (Scheelt weer uitzoeken ;) )

Succes met de bouw!

Wim

heb al een paar kistjes te pakken gekregen!!!
ben nu bezig met spanten te maken, maar wat kan ik nu best gebruiken de kistjes of triplex?

grts kevin

Voor je spanten kun je het beste 5 Millimeter triplex gebruiken.
De kistjes kun je beter voor de huid gebruiken. Wel in lange stroken zagen van ongeveer 1 centimeter. Ook moet je ze nog verjongen maar dat weet ik niet precies.:rolleyes:

heb ondertussen al de middenspant,de achterspant,de voorspant en noch 2 andere spanten!
schiet wel niet zo hard op maar er komt toch al een beetje vorm in.

grts kevin

Back