bouw medusa in schaal 1/50 gestart

heej,

snel hoeft het ook niet te gaan he, is misschien wel leuk om foto's te maken. Ook voor je zelf later dat je terug kan kijken hoe je het schip gebouwd heb.
En ja spanten is in het begin het meeste werk ja. Vooral het goed plaatsen hiervan, mm naar scheef en je ziet het direct.

zal vanaf morgen niet veel meer aan mijn schip gebeuren.
ik ga namelijk naar engeland voor een week.
ik denk dat het enige dat ik ga missen mijn model zal zijn!!!!!!!!

dus tot volgende week!

grts kevin

ben al even terug aan de slag gegaan maar ik kan mijn kop niet goed vormen.
dus ben ik op zoek gegaan naar een blok balsa hout maar ik kan het maar niet vinden!
heeft iemand een andere oplossing of weet iemand waar ik wel balsa kan halen of heeft een andere naam?

grts kevin

zo heb ik dat ook gedaan zoals Kevin dat zegt.

Een blok bestaat niet en/of dat is veel te duur.

Je moet wel als je de boel op elkaar lijmt zorgen dat de houtnerf dezelfde richting in ligt.

Succes ermee

nee kevin die planken heten ook balsa maar dan zij net planken van 100x10x1 cm dus lxbxd. ik weet dat er bij arnhem een bedrijf zit die in verschilende hout soorten doe. maar je gij zeit van belgie he.

gr willem

Hallo,

Ik weet dat in maastricht, maar dat is niet echt bij jouw in de buurt een winkel (modelbouw) zit die verkoopt ze 1 meter x 10 cm x 3 cm.

we liggen op het moment in utrecht met het schip en ik was buiten aan het werk en de Medusa voer langs, als ik hem de volgende keer eerder zie maak ik wel een paar foto's voor je als je dat handig vindt.

hoi Willem,

Aan het kanaal eiland. Ora et Labora, grijze den witte boeing 80x 8,20

Net niet onder de Prins Clausbrug Totdat we weer werk hebben liggen we hier nog

@stephan
zou leuk zijn moest je foto's kunnen nemen.
mijn pa zag hem eergisteren voorbij varen toen hij met zijn vrachtwagen in de dok stond.
toen noch in belgie.

ik hoop dat je snel weer werk hebt!!!!!!!!
grts kevin

tot mijn grote spijt moet ik melden dat ik met de bouw van de medusa ben moeten stoppen doordat ik veel te weinig ervaring heb en ik ook geen tekeningen had.
maar ik ben niet bij de pakken blijven zitten want ik ben nu bezig met een duwboot!!
omdat iemand mij gezegd had dat een duwboot makelijker is voor iemand met zo weinig ervaring als mij.
en tot hiertoe vind ik dat hij gelijk heeft gehad want ik ben ondertussen de schroefas al aan het inbouwen!!
maar toch ik vind het spijtig dat ik moeten stoppen ben met de medusa ,
want ik vind het een heel mooie boot.

ik wil iedereen bedanken wie mij geholpen heeft met de bouw van de medusa!!!
en mss tot op het forum van mijn duwboot.

grts kevin

jammer kevin

maar ik wens je sucses met je bouw van een duwboot.

en die vrachtschip dat komt later wel.

gr willem

een duwboot is niet echt makkelijker dan een vrachtschip hoor!
naja dat ligt eraan wat voor duwboot je hebt, als je nou zo'n springer tug maakt,
dan kan ik me begrijpen dat die veel makkelijker is
naja groeten, en succes

toevallig kwamen we de Medusa net tegen
paar foto's gemaakt! voor als aandenken :o
maar hoeveel ervaring heb jij dan? misschien ken je dan beter beginnen met een makkelijk bootje, iets als de Paula ofzo

1002405.jpg

1002406y.jpg

1002408t.jpg

gr. jeroen

Laatst bewerkt:
bedankt voor de foto's jeroen!!!!
ik had geen ervaring het was me eerste boot.
ma me duwboot gaat goed ik ben de elektronica aan het inbouwe nu dus schiet aardig op.

grts kevin

Back