A
AWe
Guest
Na lang nadenken en veel tips van Bertus en het forum, heb ik als beginner de elipsoid van Reichard bij Staufenbiel aangeschaft.
Het vliegtuig wordt dan wel verkocht als ARF, maar het monteren is niet altijd even gemakkelijk. Bertus bood zijn know-how aan en ik heb dat dankbaar aanvaard.
Hier is de accubak in de zwever gelijmt. Er is rekening gehouden met de vleugelpen. Deze komt direct boven de accu.
Er zitten twee motorschotten in de bouwdoos nl één voor een kleine en één voor een grotere spinner. Het kleine motorschot is voor de meegeleverde spinner de juiste, maar de opening in de neus van de GFK-romp is gemaakt voor het grote motorschot. De opening is dus feitelijk te groot voor het kleine motorschot. Bertus heeft met een dremel de lijmnaad aan de bovenzijde opengeslepen, overtollig materiaal van de romp weggeslepen en gevijld, het kleine motorschot op zijn plaats gelijmd en de naad even tijdelijk met plakband vastgeplakt. De opening langs de bovenrand wordt veroorzaakt door het schuin plaatsen (4° op het gevoel) van het motorschot voor de motordomping.
Als laatste voor deze keer is het bevestigingsplaatje voor de stabilo, aan de binnenzijde van de staart geplakt (het plaatje zit wel degelijk in het midden, maar de foto is niet exact vanaf de achterkant gemeekt).
Zoals je ziet zin de houten delen genummerd. Enigzins onnodig omdat de bouwhandleiding erg karig is en daarin niet wordt verwezen naar de nummers.

Het vliegtuig wordt dan wel verkocht als ARF, maar het monteren is niet altijd even gemakkelijk. Bertus bood zijn know-how aan en ik heb dat dankbaar aanvaard.


Hier is de accubak in de zwever gelijmt. Er is rekening gehouden met de vleugelpen. Deze komt direct boven de accu.

Er zitten twee motorschotten in de bouwdoos nl één voor een kleine en één voor een grotere spinner. Het kleine motorschot is voor de meegeleverde spinner de juiste, maar de opening in de neus van de GFK-romp is gemaakt voor het grote motorschot. De opening is dus feitelijk te groot voor het kleine motorschot. Bertus heeft met een dremel de lijmnaad aan de bovenzijde opengeslepen, overtollig materiaal van de romp weggeslepen en gevijld, het kleine motorschot op zijn plaats gelijmd en de naad even tijdelijk met plakband vastgeplakt. De opening langs de bovenrand wordt veroorzaakt door het schuin plaatsen (4° op het gevoel) van het motorschot voor de motordomping.

Als laatste voor deze keer is het bevestigingsplaatje voor de stabilo, aan de binnenzijde van de staart geplakt (het plaatje zit wel degelijk in het midden, maar de foto is niet exact vanaf de achterkant gemeekt).
Zoals je ziet zin de houten delen genummerd. Enigzins onnodig omdat de bouwhandleiding erg karig is en daarin niet wordt verwezen naar de nummers.