Bouw quadrocopter

Hallo iedereen,

Al een tijdje ben ik bezig met het idee om een quadrocopter te bouwen. Nu heb ik al een ontwerp gemaakt van het frame welke ik op school kan laten maken met de CNC en een voorlopige componentenkeuze.

Dit zou mijn voorlopige ontwerp zijn:
osa2z7.jpg

En dan de onderdelen:
Motor (4x)
Bell type motor
ESC (4x)

optie 1
optie 2
met eventueel programming card

10" x 4,7 propellers 2x CCW en 2x CW

Controller (1x)

optie 1
optie 2
bijhorende programmer
USBasp

batterij
Kan iemand hier wat over zeggen (mAh, C-waarde, cellen,..) en eventueel productlink

Dan nog wat stekkertjes, draden,...

Het enige waar ik dan nog naar op zoek ben is een lader en zender+ontvanger. Ik denk 5-6 kanaals? En welke (goedkope) raden jullie aan?

Vergeet ik nog iets belangrijk?

mvg

Het frame zou 820g wegen indien ik voor metalen middenplaten kies en 366g indien van triplex. Enkel het frame, zonder elektronica.

Motoren worden dan deze
Met deze ESC

Zou iemand dan kunnen helpen met de keuze van de batterij?

Laatst bewerkt:
hoi. leuk frame, maar het is niks nieuws zoals je zelf waarschijnlijk wel weet. Kijk eens op Flyduino, daar kun je 2 kant en klare GFK centerplates met soldeer pads bestellen voor 15,- Is de moeite niet waar om zelf voor te gaan frezen.

Nu wil ik je niet compleet demotiveren, maar ook de gaten in de armen is de moeite niet waard.
Als je 1x goed crasht en een arm buigt, dan kun je dus al die gaten weer opnieuw frezen of boren. Je kan daarom beter op Goodluckybuy een paar 13x13x08mm Koker bestellen die wegen 130gram per meter. Dan zit je straks rond de 180gram voor allen het frame.

Accu. C waarde maal cappaciteit is maximale ontlaad stroom.
Voorbeeld; Je hebt 4 motors van 20Ampere stuk, dat is dus 80Ampere totaal. Dan heb je een accu nodig die minimaal 80ampere kan leveren.
Als je een accu neemt van 3000mah/20C dan zal deze dus 3x20=60ampere continue kunnen leveren, wat te weinig is. 3000mah/40C = 3x40=120ampere dat kan dan weer wel. Of bijv. 2000mah/50C = 2x50=100ampere. Zorg inienigeval dat je er ruim boven zit.

Voor een sport type frame zou ik toch eerder tussen de 1000/1200kv motors willen. Die je nu hebt zijn voor wat zaardere FPV quads.
de Hextronic 28M is een goede bang for buck motor.
Als je nog meer power wilt moet je kijken bij de NTM prop drive motors op HK.

ESC. geld voor iedere beginner. Hobbywing flyfun of Turnigy Plush, zijn over het algemeen de minst probleem veroorzakende ESC's voor standaard gebruik en de best performenden. als je ze wil flashen zijn de HK F20-a of programmeble RC-timers een goede keuze.

Back