bouw reddingsboot

hallo ik ben jesse
en ik ga hier een bouw verslag starten over een reddingsboot
het word een totaal gesloten reddingsboot en ik ga hem bouwen van hout
het word niet een heel snel bouwverslag want ik ga hem op school bouwen en heb er dus maar 4 uur per week tijd voor en soms een pauze;)
full

hier de spanten in delfship
full

hier de spanten gekopieerd
full

en hier de spanten uitgeknipt

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, al lekker aan het knutselen :)
Rustig gaan bouwen, komt vanzelf wel af. Moeders zei altijd "Een pen per dag, is een hemdsmouw in een jaar" en zo werkt het echt.
/Me follows.

mooi mooi mooi, eens echt iets anders, hoe ben je aan de plannen gekomen, heb zelf al een paar keer geprobeerd bij norsafe in noorwegen maar die gaven steeds niet thuis

ga het draadje volgen

succes

eerste vraag wat voor een as zou ik hier in leggen een 2mm met 3mm schroef of een 4mm met 3mm schroef de motor word een robbe 280 met 2mm as

Een goede stelregel is: de schroef van je schip mag niet groter zijn dan de diameter van de motor. Ik zou dus eerst even kijken wat voor schroef je achter je boot gaat hangen en in welke maat die is (qua schroefdraad). Daar kun je dan je as weer op aanpassen, en daar moet dan weer een koppeling tussen.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt,

Jesse

hoe wil je varen snel of krachtig?
als je snel wil varen moet je een kleine schroef,
als je kracht wil moet je een redelijk groote schroef

veel succses!
brecht

Die Navy 4.8 kan een 3 blads wel aan. Verwacht alleen geen wonderen, ik had deze motor in mijn Dolly, en dat was net genoeg voor schaalsnelheid, met een beetje wind werd de neus weggeblazen. Verbruik was wel lekker laag, ongeveer 500 mA volgas.

mooi maar dan kan uw niet veel slepen met uw dolly een maatje van mij heeft er een 400speed in ligge maar die kan alles aan

Dan zou ik zelf toch een tandwiel er tussen zetten, dan ontlast je je motor een beetje. Een motor die altijd net iets over zijn kunnen heeft gedraaid gaat veel minder lang mee dan een motor ie altijd lekker rustig aan heeft kunnen doen.

Maar het is natuurlijk jouw boot, en jij moet zelf beslissen.

Succes ermee!

Jesse

mooi maar dan kan uw niet veel slepen met uw dolly een maatje van mij heeft er een 400speed in ligge maar die kan alles aan

Ik heb er nu een andere motor in, want het werd een beetje vervelend als de neus bij elke vlaag wind opzij werd geblazen.

nou dan doe ik er toch maar een 400 in want die kwam ik nog tegen in een rommel doos

Hoe groot wordt je bootje? Ik heb zelf een Speed 280 in mijn Vegesack, een bootje van ca 40 cm, en dat gaat op 6V als de brandweer, zonder dat de motor het te zwaar krijgt. Ik ben nu bezig een filmpje te uploaden, als jouw boot ongeveer in deze klasse zit qua lengte, kan het misschien interessant voor je zijn. Een Speed 400 zal dan trouwens ruimschoots reserve hebben, ik denk dat je dan ook wel op 4.8V kan varen.

@indoor vlieger ik denk tusse de 30 en 40 cm moet nog ff kijken
maar de bouw gaat nu nog een beetje langzamer ik heb mijn pols gebroke:(

Ai, uitgegleden op het ijs, al dan niet met schaatsen onder?

Wat betreft de boot, dan zal een Speed 400 ruimschoots genoeg zijn, met een speed 280 op 6V krijg je dit:

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Jes: Wat doen die bruggen dan ook midden op het hockey veld hé?;)

@ Indoorvlieger: D'r zit een hoop gang verstopt in dat kleine bootje, wat voor schroef zit daar onder?

Back