Bouw slb Norvi

Norvi 110.jpg

Frank, Zou je aan kunnen geven wat we nu zien? Is het het de mal (spanten + schuim) die je hebt geplamuurd en geschilderd, of zit er al een laag epoxy op? Is zo te zien nog niet echt glad. Dus laat even weten waar we tegenaan kijken. Gr. Klaas.

Hai Klaas .
Het is de mal spanten met te zacht schuim maar ik ga het toch proberen goed glad te krijgen.
het is geplamuurd en een paar lagen verf en nu moet ik verder met schuren.
Gr. Frank

Frank, Bedankt voor de info. De verf geeft een goede indicatie bij het schuren. Ga je een gladde "plug" maken, bekleden met bruine tape en dan de eigenlijke romp maken met epoxy en glasweefsel? Mij is dat goed bevallen en het scheepje is sterk en vaart goed. Het model van jouw romp lijkt me er wel geschikt voor. Resultaat is een sterke romp met optimale ruimte voor de apparatuur. Hooguit een paar spantjes, of profieltjes erin om dek en opbouw te steunen. Bij binnenvaartschepen is het altijd een beetje schipperen met diepgang en een passende schroef. Wil je ermee gaan varen, of wordt het een statisch model? Misschien heb je het al laten weten, maar kan het me niet herinneren. Succes verder met deze mooie sleepboot. Helaas zijn ze maar korte tijd actief geweest en hebben jaren in een zandgat bij Vianen aan de Lek gelegen. Gr. Klaas.

Back