Bouw SUPER EASY STAR!!!

Beste mensen,

Ik vlieg enige tijd met de easy star en hij bevalt mij erg goed. Nu ben ik van plan om alle afmetingen van de easy star maal 1,8 te doen en zo een easy star van 2,5M te maken. Dit wil ik doen door alle afmetingen eerst zorgvuldig te vergroten en op papier te zetten. Dan gebruik ik de 1:1 tekening als mal en maak van platen EP het model. Dit geheel wil ik een 500 brushless motor omhoog pompen. Ik heb al eens eerder uit een plaat EP een nieuw cockpitje gemaakt voor de EZ Dit ging vrij makkelijk. Ik zou graag willen horen wat jullie ervan vinden en geef flink kritiek op alles. Want het moet PERFECT worden! Ik heb van een paar mensen de opmerking gehad dat het moeilijk gaat worden. Maar ik heb al een beetje ervaring ermee en het ging vrij makkelijk door het grof uit te snijden en dan in de juiste vorm afschuren. Ik zou graag suggesties horen en ik zal met foto's de boel bij houden. Maar volopig nog even alles voorbereiden!

gr,

niels :hammer:

lijkt me een leuk idee!
maar die buitenste vleuegel randen van de easystar gaat moeilijk schuren zijn, en je moet rekening houden met de graden van je vleugels, dus er niet gewoon op los schuren, het moet precies zijn.

groeten

Dat snap ik daarom maak ik ook die mallen van papier :wink: Ik ga hem ook in exact hetzelfde kleurschema spuiten zodat het duidelijk is wat het is :wink:

gr,

niels

In mijn normale easy star met standaard motor zit een klein 7,4 lipo pakketje. In de grote komt een 11,1 15C lipo pakket en een 17A regelaartje ik moet nog even op zoek gaan naar een mooie cappiciteit. Het is de bedoeling dat hij precies als de originele vliegt. De servo's worden de standaard gws 300 servo's die zijn goedkoop en leveren een vrij hoog stel vermogen. Ik moet alleen mijn ouders nog om praten. Ik heb een eigen schuurtje waar ik in werk maar ze zijn bang voor piepschuim resten :( Ik hoop dat alles soepel verloopt en het een pracht ding wordt. Alleen een probleem: de grote en het zachte schuim gaan niet samen met transport. Maar ja je kunt niet alles hebben!

gr,

niels

Je moet rekening houden met de regels van het schalen:
1.8 keer zo groot betekend 1.8 (lengte) x 1.8 (breedte) x 1.8 (hoogte) = 5.8 keer zo zwaar.
Dat komt neer op 3.5 kg

Ik denk (= weet eigenlijk wel zeker) dat je het niet red met een 17A regelaartje.

De orginele EZ vliegt met net 100 watt/kg, en opgevoerd met een beetje meer.
Voor de grote dan met 10 NiMh cellen of 3S lipo en 35A nodig voor vergelijkbaar vlieggedrag als de orginele.

Als je kans ziet om het lichter te maken dan de voorspelde 3.5 kg, dan kan je met minder vermogen uitkomen.
2.5 meter van een zelfde soort schuim wordt echter gewoon 3.5kg!

NIet met een speed 400 dat staat nergens er staat dat ik een 500brushless motor wil gebruiken :wink: Dat van de speed 400 is van het origineel!

gr,

niels

Ja, maar je hebt het wel over een 17A regelaar en 3S lipo.
180 watt maximaal. daar gaat een kist van boven 3kg dus niet mee vliegen.

Nee oke u wint. Er komt wel een zwaarder motorje in en regelaar maar brushless levert vaak snel meer kracht en snelheid dan een borstelmotor!

gr,

niels

Geen idee ben nog aan het plannen. Ik doe het een beetje tussen alles door. Ik ben ook nog met de Trex bezig maar ik heb nog geen idee ik maak het gewoon en zie wel wat het gaat kosten!

gr,

niels

Ja maar zo licht en de vleugeltippen ik weet het niet. Ik ben ook niet zo geweldig met volledig houtbouw als je begrijpt wat ik bedoel!

gr,

niels

niels steigenga zei:
Nee oke u wint. Er komt wel een zwaarder motorje in en regelaar maar brushless levert vaak snel meer kracht en snelheid dan een borstelmotor!

Dat is wel waar, maar zoveel verschil maakt het niet.
Een toestel dat 6 keer zo zwaar wordt, heeft gewoon 6 keer zoveel vermogen nodig.
Zelfs als je uitgaat van een slecht rendement van een borstelmotor (50%) en een prima rendement voor borsteloos (80%), dan zal je nog steeds 4 keer het vermogen van een 400 nodig hebben.

Ik denk dat dat helemaal niet gaat lukken, praat er eens over met een ervaren modelbouwer van je club !

Back