Bouw tekening voor sleper

• Topicstarter Topicstarter babske
  • Startdatum Startdatum
B

babske

Guest
Hallo
Heeft iemand een tekening te koop de sleper mag 1.30lang zijn of 1.50 lang.
met spantenbouw.laat maar iets horen.Ik wil beginnen van scratch.
groetjes.
Eddy

Ik heb geen tekening voor je, louter een mierenneukerige opmerking.. bouwtekening schrijf je aan elkaar ;)

Eddy,

In feite kun je elke maat tekening gebruiken. Je kunt ze gewoon verschalen naar de maat die je wenst.
Hier op het forum is bijvoorbeeld de Dundrum Bay besproken, een model van Laurent
Is oorspronkelijk 50 cm, maar dat is best te vergroten naar jou maat.

Wim

Het sleepvaartmuseum in Maassluis heeft..............
precies.........
heel veel tekeningen van slepers.

succes met de bouw en laat als je bezig bent af en toe eens een foto zien.

ciao,
Ronald

Wat dacht je van deze? Ik heb nog plannen op 1:33. De Antar (vroeger E.Bonnet) Een 2 schroefs sleper, aktief in het Suez kanaal.
normal_Edgar-Bonnet2.jpg

Ja Jan, is ook al een ouwetje, dat was toen mode. En het is een flinke straal, want het water in het Suez kanaal is redelijk warm, ze hebben dus meer koelwater nodig.

@Zannia

Wat je daar ziet is een normale straal.
Een andere straat is mij niet bekend van slepers en coasters.

De verbrandingstemperatuur van een dieselmotor ligt tussen de 1500 a 2000 graden.
Koelwaterleidingen door de machinekamer 10 tot 15 cm doorsnee.

@ Jan Vos
Hallo Jan, :oops:
wat bedoel jij nu met deze temperatuur.
Uilaatgassen toch zeker of niet Jan?
Dan zit je volgens mij toch wat aan de hoge kant he Jan!
Toen waren de aardappelen allang gaar hoor .
mvg
Frederik.

@Frederik ik heb het over koelwater, dat loopt door de cilinderkop van de motor en de temperaturen zijn die van de verbranding in de cilinder.
Zoals je weet wordt bij een diesel bij de compressieslag de lucht samengeperst en 9 graden voor top wordt er via de verstuiver brandstof ingespoten.
Dan krijg je een explosie dat waarop de arbeidsslag volgt maar de temperaratuur die bij de explosie vrijkomt is wel wat hoger dan je uitlaat temperatuur.

Back