Bouw Torpedo Boot PT-596 (1:35)

verder met bouwen.. en even testen in bad

gisteren en eergisteren verder geweest met bouwen, eergisteren niet zo heel veel gedaan want zij zijn naar de modelbouw winkel geweest en hebben wat spullentjes gehaald. Vandaag gaan wij weer vrolijk verder bouwen.

Maar de man in de modelbouw winkel zij: dat er ook kant en klare setjes (RC) zijn van Italery? heeft iemand daar ervaring mee? en weet iemand waar je ze kan bestellen want ik kan ze echt niet vinden..

Foto's:

bouwenalbert005.jpg

bezig met het middenste "hokje" ik vermoed dat het de roef is..

bouwenalbert006.jpg

de raampjes er in en het dak er op...

bouwenalbert010.jpg

even kijken hoe ze drijft.. daarna een aardappelschuit van gemaakt..

bouwenalbert011.jpg

van achter gewicht er in, geeft een mooi vaarbeeld denk ik...

Paul

van achter gewicht er in, geeft een mooi vaarbeeld denk ik...
Paul
Niet echt, de aandrijving zorgt ervoor dat het achterschip ook al in het water zakt , dus met een boot die zo getrimd is zal het water over het achterdek spoelen.

Hier een plaatje van mij M.A.S. waarbij ik het gewicht bij de test eerst ook te ver naar achteren had, het ziet er niet uit...:

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
hahaha, maar wees maar niet bang, er komt nog heel wat gewicht er bij hoor ;) hij zal wel dieper in het water liggen.

mooi gebouwd!!!

bedankt! ja denk ik ook hahah

wordt al netjes paul, lekker tempo;)
bedankt! leuk om een compliment van een schnellboot bouwer te horen!

Niet echt, de aandrijving zorgt ervoor dat het achterschip ook al in het water zakt , dus met een boot die zo getrimd is zal het water over het achterdek spoelen.

Hier een plaatje van mij M.A.S. waarbij ik het gewicht bij de test eerst ook te ver naar achteren had, het ziet er niet uit...:

Groeten, Jan.

hallo Jan,
zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde op vol vermogen dat hij er zo uit zou steken ;)

maar dat ziet er inderdaad niet uit!

Paul

...Maar de man in de modelbouw winkel zij: dat er ook kant en klare setjes (RC) zijn van Italery? heeft iemand daar ervaring mee? en weet iemand waar je ze kan bestellen want ik kan ze echt niet vinden..

Kant en klare RC-setjes van Italeri? Kul. Grote onzin. Die man moet z'n huiswerk eens wat beter gaan doen.

Italeri is een firma die NIETS met RC doet. Zij maken alleen plastic bouwpakketten van vliegtuigen, schepen, auto's, tanks, pantservoertuigen enzenzenz, en dat doen ze goed.

Maar zij maken geen, ik herhaal: geen RC-setjes voor hun produkten.
Je zult het allemaal zelf moeten uitvogelen, net als de schippers van de S100.

Roel,

bedankt! ik dacht het al, ik heb het ook gezegt tegen die man..
en ik vond het al heel toevallig dat er toevallig vandaag een vertegenwoordiger had die ze had....

Paul

Schilderen (update)

de baas aan het lijmen gezet, en ik heb de romp geschildert. De baas vond het mooi dat hij niet te licht was. Dus is het een prachtig resultaat. Nu alleen nog de rode Antifouling er op. Ook is alle RC besteld, en dat was best veel poen ;).

Foto's:

016wc.jpg

een luikje..

015qa.jpg

014ari.jpg

details

013cd.jpg

opbouw

012oah.jpg

werkbootje?

011ol.jpg

standaart..

010wz.jpg

vooraanzicht

004usp.jpg

net geschildert.

003cfa.jpg

nu blinkt het nog ;)

021pkk.jpg

totaal plaatje ;)

Paul

Jullie gaan wel erg hard met plakken.
Is het met dat soort onderdelen niet beter om die al zoveel mogelijk te schilderen als ze zelfs nog aan de spuitboom zitten, ik kan me zo indenken dat je er op sommige plaatsen al niet meer netjes bij kan.

@Harm,
de baas wil alles met het kwastje doen, en alles moet de zelfde kleur.. nu kan je er nog wel bij. maar als de torpedo's er op gaan dan moet het wel geschildert worden.

Paul

Jullie gaan wel erg hard met plakken.
Is het met dat soort onderdelen niet beter om die al zoveel mogelijk te schilderen als ze zelfs nog aan de spuitboom zitten, ik kan me zo indenken dat je er op sommige plaatsen al niet meer netjes bij kan.

Lijkt me ook handiger, zelfs als je niet gaat spuiten is het soms lastig om overal bij te komen. Nadeel van eerst schilderen is wel weer dat je dan plekjes kaal moet houden/maken op de lijmvlakken. Maar mij lijkt dat makkelijker dan in kiertjes en hoekjes moeten "kwasten".

Verder ziet het er netjes uit, ik ben benieuwd naar de prestaties op het water, straks.

hallo

deze boot is eenvoudig wat schilderen aan gaat
hij was helemaal groen
als je rc gaat inbouwen en je houd het licht dan mag je een 800 gr tellen aan componenten
meestal staat bij de componenten het gewicht er bij en zo kan je uit rekenen hoeveel gewicht je in de boot moet gaan laden
zo kan je ook reeds de boot voor een stukje uit trimmen om te kijken of hij met dat gewicht nog blijft drijven

gr raf

Blijven drijven is maar deels de uitdaging. Als de romp te diep in het water komt te liggen, dan blijft hij teveel erop "plakken" dus komt niet mooi in plané. Dat kost snelheid, verbruik van de motoren schiet omhoog, en de boot zal veel water over het dek kunnen krijgen. Maarten weet daar alles van, dacht ik.

Klopt, gek genoeg is de PT lastiger goed te krijgen dan de Vosper, ondanks die kleiner is maar wel iets breder. Als mijn Vosper af is ga ik verder met de PT. Ik had daar eerst speed 300 in en heel kort een tandwiel combi met 1 motor. Nu ik 3 brushless ESC's in een doosje heb gefrommeld (3x Graupner 18a) ga ik daar ook voor Brushless. De schroeven van de PT zijn de helft van de Vosper, en de assen lopen heel langzaam de romp in. De Hoek bij de Vosper is groter. Dan houd dus in dat de motoren ongeveer in het midden van de ideale ruimte uitkomen in de PT. Daar waar je het zwaarste onderdeel de lipo eigenlijk kwijt wil. Deze past makkelijk voorin, maar daar wil je 'm dus niet. De oplossing is de schroeven groter maken, de hoek van de assen vergroten en de motoren zo ver mogelijk naar achteren, de lipo er direct voor midden en zo laag mogelijk.
zo ver mogelijk naar achteren

mitrailleuren

bezig geweest met de mitrailleuren een heel priegelwerkje maar het is wel mooi! ook nog bezig geweest met de torpedo's. Even afwachten tot we het dek geschilderd hebben dan kunnen die er ook op.

004qyn.jpg

006dza.jpg

005ai.jpg

@eric, 1x batterij 3300 mA, daar hebben wij er 2 en misschien nog meerdere van besteld. 2 motoren, 2 schroefassen. en 3 roeren.

@Henk bedankt je zult het van zelf gaan zien haha.

@Raf, bedankt!

@Puffin, bedankt ook. ik heb weer handig mee gelezen haha..

Albert en Paul

en heb je reeds alles gewogen
de boot met alle onder delen
als je hem dan op de waterlijn legt (meet BV rijst te gebruiken als gewicht)dan weet je wat hij volledig mag wegen
en na de aftrek van de plastiek delen weet je ook wat je over houd aan gewicht voor de RC componenten
je moet weten dat je accu alleen al een 325 gr gaat wegen(3300 6 cellen) dan is er niet veel meer over voor ontvanger,motoren ,assen en regelaars + je servo voor je roeren
je kan door onder bepaalde kunststof delen stukken die niet belangrijk en zichtbaar zijn weg slijpen om gewicht te besparen
ik zou dus zeker eerst eens gaan wegen want anders bestel je materiaal wat je niet kunt gebruiken
en een pt die rechtopstaande zinkt is nu ook weer niet mooi al geeft het wel spectakel aan het water
en niet onbelangrijk je verf niet vergeten want een spuitbus daar zit al snel 250 gr verf in
gr raf

hallo
jij dacht( en dat is positief) maar uit paul zijn postings kan ik dat nergens uit opmaken dat hij voor lipo gaat
hij schrijft "1x batterij 3300 mA, " en dat is it
als hij voor lipo gaat dan is het natuurlijk de lichter ;een 2S weegt 204gr en dat is 2/3 van het gewicht en niet de helft.maar dan heeft hij wel 1 volt en een beetje meer .
hangt dan weer af van welke motoren hij besteld heeft
en of hij zo slim is geweest om 2 mm assen te bestellen want 4 mm hebben te veel wrijving en zijn drie keer zo zwaar
2 mm met een 25mm 3 blad er onder op een 400 motor van 7.2 volt geeft enorm power aan die boot
zeker als hij dan voor 2S lipo gaat
dus als hij er zo twee in zet heeft hij haast een vliegmachine en als hij voor brushed gaat komt hij toe met 1 regelaar wat weer gewicht bespaart
hoe hoger de pt op het water ligt hoe sneller en langer dat hij gaat varen

gr raf

Back