Bouw Transall C-160 (Willem Bravenboer kit)

Ik ben deze week begonnen aan de bouw van de Transall C-160. Deze kit die gemaakt is door Willem Bravenboer uit piepschuim.

Deze week bezig geweest met de romp van het toestel. Ik gebruik hiervoor Profiessional konstruktielijm van Bison. Eerst even getest op een afval stuk omdat er nogal wat konstrukie lijmen zijn die blijkbaar je schuim op vreten en dat is iets wat ik niet wil natuurlijk. Je kunt de lijm halen bij de Karwei of Multimate etc.

Hier een kleine indruk!
imag0138fc.jpg

Tips zijn van harte welkom!

heu sterkte met de bouw man
tis ff een beetje oppassen met dat piep
heb de zelfde en weet zeker dat je er veel plezier van zult hebben
het vliegt als een chartertje en onzetend schaal
ik weet niet wat voor motooren je er opzet maar ik vlieg hem met
speed 400 en dat is al genoeg maar met brushles is het een beest
dus als je iets wilt weten of zien kun je altijd vragen
ik kan je der een laten zien met speed 400
en mijn vlieg maat heeft er een met brushles motoren

Laatst bewerkt:
De vleugel

Ik zit te twijfelen over wat ik met de v stelling zal doen van de vleugel. De meeste die ik op foto of filmpjes heb gezien zijn allemaal recht, dus zonder v stelling.

Wat kan ik het beste doen?

Ps. beste modurator zou deze discussie verplaatst kunnen worden naar bouwverslagen? Ik heb per ongeluk de verkeerde topic gekozen.

Laatst bewerkt:
full
gewoon lekker recht houden zou ik zeggen je hebt geen v stelling nodig (vind ik dan)
toestel is door de dikke romp lekker stabiel ik zou alleen wel de versteviging in de vleugel
uit een lang stuk maken (heb ik ook gedaan) dan is die wat steviger en breekt de vleugel je vleugel niet als je een keer een loping maakt zo ziet die van mij er uit

Laatst bewerkt door een moderator:
ja hoor gewoon doen bij ons zijn ze bijde recht en dat vliegt perfect zonder probleem

Laatst bewerkt:
Aan de moderator

Kan dit draadje alsjeblieft naar bouwverslagen worden geplaatst? Ik heb deze per ongeluk hier gezet.

Dank je wel alvast!

mvg Nick

Back