bouw van de Banckert

• Topicstarter Topicstarter andy89
  • Startdatum Startdatum
ok wat kan hier dan wel over? of is de revell laag zelf ook al genoeg
wordt 2x geverfd

Revell heb je in verschillende afwerking, je hebt mat (matt),satijn glans (satin),hoogglans (gloss), ik weet niet welke je gebruikt heb ? maar over revell lak hoeft geen blanke lak, revell is redelijk uv bestendig, neem aan dat je niet hele dagen op het water bent..

hij staat voor een gedeelte al in de verf ik ga kijken of ik deze week ergens de foto's kan uploaden

foto's van de geverfde banckert in grote lijnen

20120922154152.jpg

20120922154514.jpg

ik zag na het verven vna het dek dat ik een foutje had gemaakt. de binnenwanden horen eigenlijk wit te zijn dus dit moet ik nog gaan aanpassen

hey andy, is de de uiteindelijke laag? met het kwastje geschilderd :) doe hem wel even licht opschuren met waterproof schuurpapier met de kleinste korrel die je kunt vinden (2000 zou het beste zijn, en natuurlijk wel nat anders werkt het niet) 2e laag aanbrengen met meer verdunning, duurt het drogen iets langer maar vloeit beter en ben je van die nare penseel streken af. ziet er verder goed uit man!

ok das een goeie

ik denk dat ik dat in edergeval alleen voor de romp ga doen de rest dat blijft in deze staat. het is voornamelijk zwart en wit waar je de penseelstrepen op ziet. maar iets wat verdunnen is een goeie. nu moet ik alleen kijken dat ik niet de andere kleuren doorloop

Andy, je kunt naast het iets meer verdunnen ook de omgevingstemperatuur wat verhogen. Bij het spuiten van een auto wordt dit meestal gedaan tussen de 22 en 23 graden zodat de verf goed vloeit, vanzelfsprekend geld dit niet alleen voor autolakken ;)

ok weer een update van de vorderingen

20120926142340.jpg

20120926142348.jpg

De bolders heb ik gemaakt van messing aangezien ik perongeluk het hout gebruikt had voor wat anders
20120926142403.jpg

20120926142430.jpg

20120926142453.jpg

ik zie dat ik de waterlijn aan de achterzijde scheef heb dit moet ik dus nog eens aanpassen.

Heb zelf al jaren niets meer geverfd en/of gespoten, maar wat ik 'vroeger' wel eens deed, is de verf eerst even op de verwarming leggen, waardoor het inderdaad rond de 22, 23 graden wordt en verven/ spuiten wordt daardoor makkelijker.

Verder mooie boot Andy!

ben tot de conclusie gekomen dat de waterlijn aan de rechterzijde van de romp ongeveer halve cm lager is als aan de rechterkant. dus dat wordt aanpassen

nee nog niet er is niet veel vooruitgang geweest. problemen met voorstuwing in het water er moet een nieuwe schroef onder ne allerlei van dat soort dingen

Hallo Andy,
Het overzicht die je nodig hebt heb ik wel als PDF bestand. Ik zal het vanavond mailen.
Overigens kun je ook contact opnemen met Overbeek Modelbouw; volgens BB zijn zij de importeur voor NL.

Groeten en succes!
Erwin

Hallo Erwin,
Ik ben voor het eerst op dit forum. Ik ben ook de Banckert aan het bouwen, en mis dus ook ditzelfde overzicht waarop de houten delen genummerd staan. Ik zou je zeer dankbaar zijn, als je mij deze zou willen toemailen.
Bij voorbaat dank,

Piet Lammerse

Laatst bewerkt:
Hoy Andy,

Ik ben vandaag begonnen met de bouw, en mis ditzelfde afbeelding.
Heb hem reeds van Erwin ontvangen.
Groet,
Piet

Laatst bewerkt:
Back