bouw van de grote boot van millingen aan de rijn met romp van de noord en zuid pool

Ik heb van een sleep dienst in millingen aan de rijn een tekening gekregen van een boot die de typhoon heet of tuwel de grote boot van millingen alleen zoek ik nog het spanten plan van de noord en zuid pool ik heb al 2 aderessen waar ze die hebben maar dien zijn de eerst komende 3 weken nog op vakantie. maar mijn vraag is dus, moet ik de romp van messing maken om aan het gewicht te komen of, van hout?:confused:

ga jij de romp maar van messing maken:rolleyes: Gewoon houten spanten met houten beplanking(wel het meest logisch) eventueel kan je dan nog mal van maken en uit de mal kan je dan een polyester romp trekken. Wacht gewoon die 3 weken af en dan kan je beginnen.

tim
Smit Lloyd 107

Ja oké ,dat snap ik maar aan gezien de romp aanrdig groot is,zit ik toch een beetje mee,ik kan zeggen dat ik de 2 brandstof tanks er ook in doe dat ik die later kan vullen met water of lood.

hoeveel moet de boot vaarklaar wegen. Al je spullen wegen wat erop komt en dan heb je beetje richtlijn. Als je de boot bouwt, hou ruimte over om bijvoorbeeld ballast tank of lood bij te kunnen voegen.

tim
Smit Lloyd 107

Uuh ik denk ongeveer een kilo of 5 6 met alles er in, maar ik moet ook nog kijken met ontvanger en geluid en degelijken. Ik heb wel een paar lijstjes van dingen maar dat zie ik tegen die tijd wel

full
hier een foto van de tekening er van

Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je nu dit model precies van tekening na bouwen of alleen de rompbasis en dan je eigen modelletje van maken?

tim
Smit Lloyd 107

Hij ligt bij mij 5 min vandaan fietsen en daar heb ik ook een bij baan, en ja helemaal van af tekening en kleuren zoals de echt die in millingen ligt. Dus ik kan als de boot een heel eind klaar is daar naar toe om dan ook de kleuren goed te hebben. Ik gebruik epifanes boten lak te verkrijgen bij onderandere bunker stations en de kleinere water sport winkels.

O maar hij gaat wel een andere naam dragen typhoon vindt ik niet echt zo leuk , dus wil ik denk ik naar mijn vriendin noemen, nastja of maryjoe weet nog niet zo goed. Want die andere met eigen op bouw heet al maryann dus lijkt mij maryjoe wel toe passelijk

Myren goeie zet om je boot naar je vriendin te noemen, evt overspuiten en nieuwe naam erop.
mijn eerste modelletje heette de Queen Christa, toen ik haar na jaren terug zag, lees voor ik het model gelijk weggooide zag ik direct de gelijkenis naar de vernoemde.
zag er ook niet meer uit
succes met bouwen Loek

myren hoeveel schepen bouw jij in een jaartijd ?

aan gezien ik nog steeds bezig ben met mijn zand schip. begin jij weer een andere boot.

is jou vrachtschip al klaar dan?

veel sucses met de bouw.

Nee die is nog niet klaar, maar aan gezien ik dat met me opa doe en daar maar 2 of 3 keer per maand kom, en omdat ik ook modellen wil die ik helemaal zelf wil hebben gebouwt. en 1 daar van is best makkelijk maryann daar een van(bij bouwverslagen bouw schip naar eigen idee) die is op zich nog wel makkelij en bij deze kan ik ook veel hulp krijgen bij me werk waar hij dus van is.

O maar hij gaat wel een andere naam dragen typhoon vindt ik niet echt zo leuk , dus wil ik denk ik naar mijn vriendin noemen, nastja of maryjoe weet nog niet zo goed. Want die andere met eigen op bouw heet al maryann dus lijkt mij maryjoe wel toe passelijk

Hoeveel vriendinnen heb je...

Nee,ik heb 1 vriendin. Maryjoe vondt ik beter passen, aangezien ik met nog een beezig ben die ik maryann wil noemen van daar, en ook mary celeste, dus eigelijk beetje een mary vloot om het maar zo te noemen. en dat vindt ik ook mooiere naam

wil je nou de tyfoon van de Ruijter gaan bouwen of 1 van de bst boten?
want volgens mij zijn dat niet dezelfde boten, ander afmetingen en andere werf.
en geloof ook niet dat de lengte breedte verhouding klopt.

Laatst bewerkt:
Nee,ik heb 1 vriendin. Maryjoe vondt ik beter passen, aangezien ik met nog een beezig ben die ik maryann wil noemen van daar, en ook mary celeste, dus eigelijk beetje een mary vloot om het maar zo te noemen. en dat vindt ik ook mooiere naam

bloodymary...:rolling:

kon het effe niet laten.

Back