Bouw van "De kameleon" schaal 1:6

In de film is idd een DS Citroen gebruikt, maar uit de boekjes (jaren 60) herinner ik mij ook zoiets als traction avant of ford v8 achtig model.

Thor.

Even een vraagje tussen door.
Waar heb je die geluidsmodule gekocht. Ik vind hem perfect voor in mijn nieuwe kotter.

Paul UK-104

Hallo Paul,

Die heb ik hier besteld: Light & Sound Effects :: Model Engine Sound Effects - Technobots - Electronic & Mechanical Components.

Ze hebben verschillende soorten voor o.a. diesel, benzine en stoom.

Supersnelle levering trouwens ondanks kerstdagen. Op 24.12 besteld, op 27.12 verzonden en op 29.12 ontvangen.

Groeten,
Thor

Dek en banken, Roeraandrijving

Gisteren zijn de langverwachte onderdelen van cnrd aangekomen.
Ik heb één riemschijf op de servo gemonteerd en een proefopstelling gemaakt. Het lijkt te werken zoals ik gedacht heb en de aandrijving is mooi lineair.

full

full

Tevens alle onderdelen voor het dek klaargemaakt en de binnenzijde van de boot in de epoxy gezet voor het lakken om eea watervast te maken.

full

full

Volgende stap is alle vlakken boven het dek licht te schuren en rood te schilderen. Daarna kan het hele binnenwerk ingebouwd worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaaf project ! Ben helemaal opgevoed met de kameleon , boeken , films en paar keer naar terherne geweest met Gerben op de "echte" kameleon gaaf project ik blijf het volgen

De Kameleon krijgt kleur!

Tsja, hoe krijg je het voor elkaar om de Kameleon zo echt mogelijk te schilderen? Dus vlekkerig en met druipers? :confused:

Het antwoord is eigenlijk simpel; de Kameleon is door Hielke en Sietse geschilderd. Nu heb ik niet de beschiking over een Hielke en Sietse maar wel over mijn 7 jarige Oscar en dus moest hij deze ochtend aan de bak.

full

full

Morgen verder met de inbouw van wat onderdelen voor de zitbanken en de roeraandrijving.

Fijne tl-lampen zijn dat hè, ben ze niet meer tegen gekomen toen ik ze zocht om aan te bevelen.

Ja, dat werkt goed en waren niet duur. Deze heb ik een jaar of anderhalf geleden bij het zweedse woonwarenhuis gekocht maar geloof ook dat ze niet meer in het assortiment zitten.

Zijn idd hele fijne Tl lampjes, komen bij de ikea vandaan, wou er laatst nog 1 aanschaffen, maar waren er niet meer:(

Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, goed bezig ;)

Gaaf hoor!!
Mijn Kameleon vaart ook nog steeds.

Heb nog steeds 1 exemplaar op de plank staan ook 1:6 maar dan van een soort tempex.
Moet nog steeds polyester met glasmatjes op.

Blijf deze volgen!

Kameleon

Ziet er al perfect uit Thor.

Ben heel benieuwd hoe straks de buitenkant gaat worden.

Laat Oscar maar lekker z'n gang gaan, gaat vast goed komen.

Groet Paul UK-104

De binnenkant krijgt kleur

Hier even een update van de werkzaamheden van dit weekend.
Door het schilderen met een harde kwast op de geepoxyde ondergrond is een mooi onregelmatig effect ontstaan.

Vanavond ga ik nog even langs de Formido op een potje groen en geel te halen. Eventueel in combinatie met zwart denk ik een "Kameleon effect" te bereiken.

Verder ga ik nog een plankenvloer op de zwarte vloer maken van aftimmerlatjes (28x4mm) en op de banken latjes (15x4mm) plaatsen. De vloer heb ik bewust zwart gemaakt om wat diepte te creeeren tussen de planken.

Door de toch wat lagere temperatuur in de werkplaats, heeft het harden van de epoxy en drogen van de verf toch wat meer tijd nodig dan gedacht maar zoals men zegt ... geduld is een schone zaak.

full

full

Back