neuport 28
Hierbij een foto van de rolroer met versteviging op de ribben tegen de balsa voorlijst met de buis.
de onderste hatch met de aansluitpunten voor de ondervleugel wordt gebouwd op de romp ,steunen op de onderzijde van de midden struts en vastzetten met wat lijm ,zitten ze precies op de goede plek .
Daarna het passen van de ondervleugel ,aftekenen waar hij tegen de zij hatch aanloopt en zeer zuiver dat stukje er uit zagen .
Vleugel moet strak passend op de zij hatch tegen de zijkant van de iets uitstekende midden struts vallen met 2 stalen paspennen in de gaatjes die er al in zitten.
ondervleugel is recht ,geen v vorm geen domping .
Later bleek dat het landingsgestel ook iets in de weg zit bij de ondervleugel ,later meer hoe op te lossen.
gaten in de zij hatch gemaakt waar the dubbele flying wires uitkomen.
Proctor geef in zijn beschrijving een oplossing die mij niet zinde.
ik verbind het koppelstangetje met het aansluitbledje [2schroeven] wat op de romp wordt vastgezet ,andere kant met m2 schroefje en moer de 2 turnbuckles erop.
Deze complete opstelling met later de kabels op lengte eraan door de opening in de zijkant steken en bledje vastzetten met 2 boutjes .
Daarna naar het staart gedeelte ,hoogteroer valt helemaal in de fin ,als je stabilo en richtingroer vastlijmd kom je er nooit meer bij.
Proctor heb hiervoor de perfecte oplossing, stabilo met hoogteroer vastzetten met 2 boutjes en schroeven ,hoogteroer aansluiten en daarna fin met richtingroer ook vast zetten met schroeven en boutjes ,zie foto.
omdat ik de stabilo [schaal] heb beplankt moest de fin natuurlijk wel precies passentussen de beplanking .
Later meer .
John.
de onderste hatch met de aansluitpunten voor de ondervleugel wordt gebouwd op de romp ,steunen op de onderzijde van de midden struts en vastzetten met wat lijm ,zitten ze precies op de goede plek .
Daarna het passen van de ondervleugel ,aftekenen waar hij tegen de zij hatch aanloopt en zeer zuiver dat stukje er uit zagen .
Vleugel moet strak passend op de zij hatch tegen de zijkant van de iets uitstekende midden struts vallen met 2 stalen paspennen in de gaatjes die er al in zitten.
ondervleugel is recht ,geen v vorm geen domping .
Later bleek dat het landingsgestel ook iets in de weg zit bij de ondervleugel ,later meer hoe op te lossen.
gaten in de zij hatch gemaakt waar the dubbele flying wires uitkomen.
Proctor geef in zijn beschrijving een oplossing die mij niet zinde.
ik verbind het koppelstangetje met het aansluitbledje [2schroeven] wat op de romp wordt vastgezet ,andere kant met m2 schroefje en moer de 2 turnbuckles erop.
Deze complete opstelling met later de kabels op lengte eraan door de opening in de zijkant steken en bledje vastzetten met 2 boutjes .
Daarna naar het staart gedeelte ,hoogteroer valt helemaal in de fin ,als je stabilo en richtingroer vastlijmd kom je er nooit meer bij.
Proctor heb hiervoor de perfecte oplossing, stabilo met hoogteroer vastzetten met 2 boutjes en schroeven ,hoogteroer aansluiten en daarna fin met richtingroer ook vast zetten met schroeven en boutjes ,zie foto.
omdat ik de stabilo [schaal] heb beplankt moest de fin natuurlijk wel precies passentussen de beplanking .
Later meer .
John.
Laatst bewerkt door een moderator: