bouw van de politieboten van colorikits!

Zo, het einde begint in zicht te komen.
Alle verlichting is aangesloten, moet nu alleen de hele dradenhandel onderdeks netjes wegwerken.
De radar krijgt een eigen stroomvoorziening, want op 7,2V lijkt het eerder een slagroomklopper i.p.v. een radar.
Maar voor de rest:
Geluid op maximaal graag!
[media=youtube]V0TWOsizpE4[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes Roel

weer een boot voor volgende week maandag ;)

Ben zelf nog lang niet zover met de pelesieboot,
Nieuwe schroefassen zitten eronder.

de bovenbouw blijft een zwak punt, ga of alle naden nalopen, en verstevigen met glasvezel, of geheel opnieuw opbouwen, zoals Maarten al aangeeft, de mallen hebben we al

Deze week heb ik weinig tijd voor de boten, dus alleen mijn S-je zal klaarliggen voor maandag, zal kijken of ik het bootje van mijn neefje (is een kant en klaar 27MC product, maar dan hebben we een extra boot om de jonkies mee te laten varen.
 
Netjes Roel

weer een boot voor volgende week maandag ;)

Deze week heb ik weinig tijd voor de boten, dus alleen mijn S-je zal klaarliggen voor maandag, zal kijken of ik het bootje van mijn neefje (is een kant en klaar 27MC product, maar dan hebben we een extra boot om de jonkies mee te laten varen.

Goed plan, Paul!
Ik ben ondertussen al bezig met een kleine powerpoint-presentatie...
Als die klaar is, mail ik 'm wel.
 
Ik kreeg vandaag een brainwave... Soms heb je dat ineens. (of niet, natuurlijk:mrgreen:)

Gisteren m'n hele verlichtingsbusiness aangesloten op een 7,2 NC pakket. Leuk, maar er zit al zo'n pakket in de RV 162. En twee is natuurlijk wat zwaarder.
Wat zou er gebeuren als ik het hele verlichtingscircus aansluit op een 9V blokbatterij?
Kortom: een verloopsnoertje gemaakt van Tamiya-stekker naar 9V-aansluiting, de zwik aangesloten en... Tatuuuu.... Alles werkt als een speer! Voordeel van LEDs is natuurlijk dat ze niet zoveel stroom gebruiken. Dus we gaan uitproberen hoelang die blokbatterij het volhoudt.
De radar draait ondertussen op 2,4V: 2 NC penlights in serie. Gaat ook prima.
 
Roel, wat is er mis om alles op 1 NC aan te sluiten, het verbruikt toch niks, nu heb je een 9V erbij, zijn de weerstanden bij de LED's dan nog o.k!
 
Welke vertragingsmotor heb jij in gebruik?

pfff.... :confused: Een of ander ding wat ik een paar jaar geleden eens met 5 stuks voor twee euro in Dortmund heb gekocht... Dat zijn dingen die je in Dortmund vindt wat voor mij de trip de moeite waard maakt.

Enne...Maarten: Ja, wellicht heb je gelijk, maar dan heb je dus alles inderdaad op één accu:
ontvanger, motoren, LED's, relais voor de taaatuutaatuu... Gaat dat niet storen?
En die 9V ben ik niet zo bang voor... ik heb zaterdag de hele zwik op 12V laten branden... de hele ochtend. Regelmatig gecontroleerd op temperatuur: alles bleef koud. Ik ook trouwens...
Frisjes in het schuurtje, ondanks een electrische radiator.
 
ach een rondje om de kerk in marstempo geeft je weer genoeg warmte lijkt me.

afgelopen keer idd eea gevonden op de beurs, echter hier toen nog niet op gezocht, enfin volgende keer maar beter opletten dan.

Dortmund, leuk, een van de beurzen, waar je WEL SWMBO mee moet nemen, scheelt aannemelijk in de knip
 
Temperatuur zegt niks over LED's de levensduur gaat erg achteruit, tenzij je de weerstand wat zwaarder neemt. Ik doe alle LED's op de BEC 5 tot 6 volt met een weerstand voor 6 Volt....... zo krijg je nooit een probleem. Dan heb je ook geen storing. Als de NC te laag wordt valt de ESC als eerste uit de BEC iets later. De BEC is vaak sterk genoeg voor een paar servo's en LED's
 
Maarten,

eerste stappen zijn gemaakt met de modulaire bouw
IMAG0097.jpg


Op de voorgrond de pinnen, links en midden 10A, rechts 30A
Klemmen goed strak.

Voor de Lipo's (moeten nog binnen komen) gebruik ik straks het kleinere broertje van de D-Sub hierboven, kan maximaal de 4S LiPo aan.

HeavyDutySubD2.jpg
HeavyDutySubD4.jpg
 
Paul: en nu een stukje tape eromheen aan de achterzijde en vol gieten met 2c (zonder dat het in de pinnen komt!!) dan heb je meer houvast met lostrekken e.d. zeg maar een soort houder ipv de kapjes!
 
Zo... De RV162 is gereed! Alle kleine details erop, vrijwel alles gewijzigd, aangepast, hersteld en gemodificeerd...
"Almost ready to run" was ze zeker niet! Maar het resultaat is wel aardig.

Een overzichtsfoto:
11353655.jpg


Vooraanzicht:
50236190.jpg


Voordek en preekstoel:
37172192.jpg


Achterdek:
23843662.jpg


RVSB: (Rigid Very Sinkable Boat)
33978676.jpg


Trapje:
35801465.jpg


Mast:
75537127.jpg


Ziehier de lijst van "Sponsors":

Ruben (Attent maken op...)
Lex (stickers)
Paul en Maarten (morele ondersteuning en technische adviezen)
Jaap (Scannen instructies)
Billing (Scheepsbel)
Raboesch (Schroeven, kokers en assen)
Robbe (Laswerk en héél veel secondenlijm, zowel dun als dik)
Modelbouwshop Flevoland (verlichting, fenders, vlaggen)
Bart Smit Colmschate (Brandweerauto met geluidsmodule)

En uiteraard de bemanning van de RV 161 voor hun tijd en geduld om de stomme vragen van een landrot te beantwoorden.:D
 
Hoi Roel,

Ze is een prachtboot geworden, gefeliciteerd met het resultaat! Doe wel een beetje rustig aan met het uitdelen van bonnen, het is crisistijd ... ;)
 
Roel, ik wil niet zeuren hoor , maar die foto van het vooraanzicht,volgens mij staat je mast uit het lood naar SB.

verder ziet het er prachtig uit :thumbsup:


groeten, Brandaris
 
Op die foto staat de workmate ook uit het lood, de standaard en de boot dus ook.
Overigens staat de schutting ook niet helemaal recht.

[smoezenmode]Het kan zijn dat er bij de sluitertijd van de camera niet genoeg rekening gehouden is met de draaiing van de aarde en daarom de foto schuin is geworden.[/smoezenmode]

@Roel, ziet er goed uit.
In die staat is mijn boot nog langgg niet.....
 
Als we toch ff en beetje zeuren (mooie boot roel) Tja recht.... onze vrienden in het verre Oosten hebben een vreemd gevoel voor recht, als nog zoveel andere dingen. Nu ik de foto zie (roel) de voorzijde, de stootrand zit niet in het midden, bij mij ook. De verdikking daar achter is 5mm tekort aan BB. Zoals gezegt onze verre vrienden

Lex wat bedoel je met rood / zwart??? ........ik zie zoveel blauw dat het rood voor de ogen wordt, dat dan weer wel.

Ach zoals eerder gemeld alle 1800 en 1805 worden toch allemaal RWS dus dan zijn we van de bonnen af. dus binnenkort ff overspuiten RAL 1016!
 
Roel heeft er tijdens de NMM in Soesterberg nog foto's van trachten te maken. Was een béétje lastig ....

16024af589dda5397.jpg


16024af589dde7a45.jpg


16024af58b054b384.jpg


16024af589ddc47a5.jpg


Ik geloof dat ook hier sprake was van een gewijzigde aardrotatie ingegeven door het grote aantal 2,4 gig zenders waardoor de afdrukvertraging van Roel's toestel significant vergroot werd. Bovendien werd Roel af en toe overgoten door een respectabele hoeveelheid spatwater zodat de slingerruit op de lens geregeld geactiveerd werd ....

Je snapt dat ik dan zenuwachtig wordt van pliesieboten met bonnenboekjes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mmmmmmm...........zou 't werkelijk aan het fototoestel liggen????????? ik denk op z'n minst 2 oorzaken?!!!.............mijne heren!
 
Back
Top