Bouw van de Smit Houston 1:200

Nee,

Schroeven zitten er nog niet onder, maar het schilderwerk is nu wel goed gelukt.
Hier en daar nog wat bijwerken, maar ik ben al weer een heel stuk opgelucht.
Ik wil hem binnen nu en 3 weken af hebben, dus nog maar even wat uurtjes vrijmaken.....:D

ikenmijnbroer.JPG

Mijn twee projecten.....:cool:

Helaas een tijdje niets aan mijn grootste hobby kunnen doen, maar van de week was het weer zover.!:D

En ik liep weer eens tegen een kleinigheidje aan!

Wat moet ik met de stickers doen? Wel op de boot en dan zo aangegeven in de handleiding of moet het anders?
Moet er nog een soort van lak overheen of niet?

Graag hoor ik jullie ervaringen.:rolleyes:

Ik zou ze aanbrengen zoals voorgeschreven en er dan een laagje lak overheen doen. Meestal zijn ze best aardig aan te brengen als je de voorschriften volgt, wat voor stickers er ook zijn; maar om ze mooi te houden zou ik er daarna wat lak overheen strijken. Zodat ze niet bij de kleinste aanraking met een hoekje loskomen of zelfs kapot gaan.

VrGr,

Theo

Zo, even weer een update.
Alleen het roer moet er nog onder en dan is ie af!!!!

Ik zal op korte termijn even weer wat foto's plaatsen.

Ik heb een accuutje uit USA laten komen, daar zal ik ook een foto van plaatsen.

Groeten,
Jan

Vandaag de proefvaart gemaakt met de Smit Houston.
De accu is te ligt en bij het roer is de boot lek.
Ik ga toch nog een poging wagen om toch dit kleine bootje in de vaart te krijgen.
Maar nu weet ik zeker dat een modelbouwer veel geduld moet kunnen opbrengen!

Eerst lang aan het puzzelen geweest met de besturing van de boot en vervolgens een "zware" tegenvaller. Dat komt de hobby niet ten goede.
Maar ik ga door!!!

Jboers,

Wat ligt er allemaal in je bootje aan aandrijving en dergelijke? ben erg benieuwd.
En komt het water door de as naar binnen of is het de verlijming met de romp?
Fotos zijn altijd leuk.

Succes verder met de bouw.

Gr robin

De assen zijn waterdicht, maar wanneer hij vooruit gaat, begint het bij het roer te lekken.
Dit gaat best wel snel en zeker voor het kleine bootje.

Groeten,
Jan

Jan,

Eerste mogelijkheid: je roerkoker niet ver genoeg boven de waterlijn uitkomt. Bij het varen verhoogd deze door de golfstroom.

En anders misschien speling tussen de roeras en koker? Waardoor water door het varen naar binnen wordt gestuwd.

Gr robin

De assen zijn waterdicht, maar wanneer hij vooruit gaat, begint het bij het roer te lekken.
Dit gaat best wel snel en zeker voor het kleine bootje.

Groeten,
Jan

Het zal wel een klein roerkoninkje zijn
Tussen heveltje (liever) en Hennegatskoker een ringetje van een dartpijltje liggen en klaar is keesje
mvg
Frederik:D

Back