Bouw van de TOP model-technik Ventus 2ax 5m Full GFK

Mandragende zwevers krijgen ook steeds vaker een prop in de neus.
Dus het is geen heiligschennis meer.
Topmodeltehnik was zelf ook met een zo'n systeem bezig en het zou inmiddels al op de markt moeten zijn.
Zelf vind ik het niet mooi, ik zat zelf te denken een een inklapbare EDF als een Ceflix.
Dat moet wel in de Ventus passen.
Anders misschien een LF Technik inklapbare EDF, die is wat makkelijker in te bouwen.
Alleen oppassen dat je de romp niet verkeerd inzaagt, Topmodeltehnik is voor mij onbereikbaar dus onderdelen zal moeilijk worden.

GJ

dat was eigenlijk de bedoeling ja van,er een,klapturbine op te monteren,maar daar er aan in,de romp tussen,de,twee vleugels twee carbonbuizen,zitten,is dit uitgesloten vandaar de neusmotor wat eerst tegen,mijn,zin,was,maar,hoe meer info ik nu te zien krijg over een echte vebtus met klapschroef in,de neus hoe meer zin,ik,krijg het toch te doen

Mandragende zwevers krijgen ook steeds vaker een prop in de neus.

Nou dan wil ik de eerste nog wel eens zien maar dan moet het wel een heel klein efficiënt propje zijn wil je kunnen starten. Nee dan houd ik het wel bij het klapptriebwerk

Er zijn al vrij veel modellen die het FES systeem hebben.
Ik denk dat het idee van modelbouw komt en geintegreerd is in de echte zweefvliegsport.
Het verhaal dat het geen schaal is gaat dus niet meer op.
Ik vind het er niet uitzien, maar als je geen sleper hebt dan moet je toch iets.
Je kan een mailtje sturen naar Matej matej@topmodeltehnik.com
Vragen of ze het systeem al leveren.
Misschien reageert ie wel op jouw mail...

GJ

Er zijn al vrij veel modellen die het FES systeem hebben.
Ik denk dat het idee van modelbouw komt en geintegreerd is in de echte zweefvliegsport.
Het verhaal dat het geen schaal is gaat dus niet meer op.
Ik vind het er niet uitzien, maar als je geen sleper hebt dan moet je toch iets.
Je kan een mailtje sturen naar Matej matej@topmodeltehnik.com
Vragen of ze het systeem al leveren.
Misschien reageert ie wel op jouw mail...

GJ

Robbe verdeelde ooit ook deze zwever en heeft daar een systeem voor uitgebracht.
Helaas niet meer leverbaar maar je vindt ze nog wel maar in mijn ogen wordt het dan oude stock materiaal.

FES-Antrieb VENTUS 2 cx 6m - Modellzubehör - Zubehör/Ersatzteile

[media=youtube]mPfjpPvdUUo[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
De Robbe zwevers worden (werden) bij Topmodel gebouwd.
Matej schreef me maanden geleden dat ze binnenkort de modellen met FES systeem uit gingen leveren.

Maar er wordt nu geen telefoon meer opgenomen, geen mail meer beantwoordt, zelfs niet als ik een Ventus van 1100 euro bestel...
Het bedrijf is dus failliet of ze willen geen geld meer verdienen.

GJ

Je bent dan verkeerd ingelicht want dit is een spinner die door Rudi Freudenthaler gemaakt en verkocht wordt.
Is er al een jaar of zo.
Net als de witte propeller bladen, zijn ook in andere kleuren te koop.

Bij een FES systeem hoort de motor, as, prop en spinner.
De enige die ik ken die dit kompleet levert is Hacker en Topmodelcz

GJ

Ik hoorde van Florian Schambeck dat hij bezig is met dit systeem ik weet niet hoever hij nu is

Edit Gevonden

Scale Spinner 42mm « klapptriebwerk.de

Bouwmarathon

Bij deze wou ik even laten weten dat de bouw van de ventus is gestart.
echt foto's van het bouwproces ga ik niet hebben omdat dat nog eens veel tijd in beslag neemt.
maar opmerkingen en tips komen er nog wel.
en nu ff alles laten drogen se en morgen weer verder

Maiden flight

Bij deze wou ik even laten weten dat de ventus afgelopen weekend op BIGGS@Pottes zijn maiden flight heeft gemaakt.
Het was een supervlucht en daarna zijn er nog vluchten gemaakt van telkens 40 minuten en langer terwijl andere al na 15 minuten weer binnenkwamen dus thermiek pakken kan em goed.......
Ik ben een een tevreden man met deze kist en de retract geeft momenteel nog geen problemen, zelfs de emcotec OCP geeft nog geen foutmeldingen van blokkeringen op de retract.

Hier alvast een mooi plaatje

DSC9962.jpg

Bij deze wou ik even laten weten dat de bouw van de ventus is gestart.
echt foto's van het bouwproces ga ik niet hebben omdat dat nog eens veel tijd in beslag neemt.

Ong. 14 dagen later...

Bij deze wou ik even laten weten dat de ventus afgelopen weekend op BIGGS@Pottes zijn maiden flight heeft gemaakt.

Heerlijk hé, die modellen waar je eigenlijk niet veel meer aan hoeft te doen.

Maar congrats met je maiden !!! :cool:

Snelle en succesvolle bouw dus ;-)
Gefeliciteerd met de maiden, altijd fijn als toestel goed vliegt en aan de verwachting voldoet.

Groeten Peter.

bouwmarathon

ja hij was vrijwel snel klaar alé ja in dagen dan toch Vrijdag om 15:00 uitgepakt
om 16:00 aan begonnen en maandagavond om 23:40 klaar.
maar invliegen kon niet eerder dan afgelopen zaterdag.

er was toch nog wel behoorlijk wat werk aan.

Back