Hoi, na vele jaren afwezigheid in de modelbouw toch de "de fout" gemaakt om weer te beginnen. Geen F3B kist meer, daar ga ik niet meer aan beginnen, maar het RES vliegen lijkt mij erg leuk. Afgelopen seizoen 2 wedstrijden bezocht en ik wil wel eens een keertje mee doen (mits ik binnenkort niet crash...)
Aangezien ik helemaal niets meer had, behalve gelukkig nog wat gereedschap, moest ik helemaal opnieuw beginnen. Tweedehands Futaba zendertje gekocht en het model X-dream van Zellair (via Zeller). Eigenlijk wilde ik de Baba Jaga bouwen, maar de levertijd hiervan was uiteindelijk te lang.
Het bouwen ging me niet al te gemakkelijk af. De ervaring op dit vlak was toch wat verdwenen en het werken met dat hele lichte balsahout werd een spannende aangelegenheid. Als je er alleen al naar kijkt is er teveel afgeschuurd. Nou ja, uiteindelijk is alles goed gekomen. Het grootste probleem was het schuren van de neuslijst, dat heb ik een paar keer opnieuw moeten doen. Je moet dat echt heel voorzichtig doen. Een foutje in het ontwerp is dat de vleugelbevestiging schroef in een voorgetapt triplex geschroefd wordt. Na een paar keer afhalen van de vleugel was het schroefdraad verdwenen? Romp aan de onderkant moeten open zagen en met veel moeite een inslagmoer kunnen plaatsen.
Nu nog wachten op een ontvanger en het uitbalanceren/programmeren. Hopelijk kan ik binnen niet al te lange tijd een test vlucht maken. Groeten.
Aangezien ik helemaal niets meer had, behalve gelukkig nog wat gereedschap, moest ik helemaal opnieuw beginnen. Tweedehands Futaba zendertje gekocht en het model X-dream van Zellair (via Zeller). Eigenlijk wilde ik de Baba Jaga bouwen, maar de levertijd hiervan was uiteindelijk te lang.
Het bouwen ging me niet al te gemakkelijk af. De ervaring op dit vlak was toch wat verdwenen en het werken met dat hele lichte balsahout werd een spannende aangelegenheid. Als je er alleen al naar kijkt is er teveel afgeschuurd. Nou ja, uiteindelijk is alles goed gekomen. Het grootste probleem was het schuren van de neuslijst, dat heb ik een paar keer opnieuw moeten doen. Je moet dat echt heel voorzichtig doen. Een foutje in het ontwerp is dat de vleugelbevestiging schroef in een voorgetapt triplex geschroefd wordt. Na een paar keer afhalen van de vleugel was het schroefdraad verdwenen? Romp aan de onderkant moeten open zagen en met veel moeite een inslagmoer kunnen plaatsen.
Nu nog wachten op een ontvanger en het uitbalanceren/programmeren. Hopelijk kan ik binnen niet al te lange tijd een test vlucht maken. Groeten.
Bijlagen
-
IMG_0806.jpg108,7 KB · Weergaven: 535
-
IMG_0930.jpg76,3 KB · Weergaven: 487
-
IMG_0907.jpg73,3 KB · Weergaven: 504
-
IMG_0853.jpg80,8 KB · Weergaven: 491
-
IMG_0821.jpg60,2 KB · Weergaven: 507
-
IMG_0820.jpg93,5 KB · Weergaven: 494
-
IMG_0815.jpg98,3 KB · Weergaven: 504
-
IMG_0813.jpg66,2 KB · Weergaven: 513
-
IMG_0807.jpg93,5 KB · Weergaven: 522