Bouw van een micropuller Update 16-6-06; hij is af!

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Micropuller, 10 mrt 2006.

  1. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Weer een prachtig staaltje vakwerk. Was jij er nu wel of niet in Made? Ik zag wel een model wat op je “bus-model” leek, alleen in full-trim kon ik hem niet zo snel herkennen [achteraf nu wel], voornamelijk omdat jij oa ronden [tussen] schijven gemonteerd had halfwege de servo stangen. [heb je misschien nog een foto zonder bus-body?] Zo te zien zit niemand stil daar [veel nieuwe en verschillende concepten], ondanks het een klein maar kennelijk een fanatiek groepje is. Het was daar overigens prachtig weer, met enkele “donderwolken” boven verschillende 1:1 pullerteams die door “domme pech” [zoals de Gompie, bougie kabel losgesprongen] of doordat zij compleet een motor uit elkaar lieten ploffen, de dag door kwamen. Bij de laatste 2 wedstrijden is er veel [veel te veel] schade gereden door verschillende teams en kunnen daardoor de eindjes niet meer aan elkaar knopen voor dit seizoen, jammer. Hopelijk is bij jullie de schade beperkt gebleven tot het niet kunnen starten, of dat hij afsloeg bij/tijdens de start.
     
  2. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    @Erwin:
    Ik heb de motor gisteren voor het eerst gestart. Dit ging boven verwachting goed :banana:
    Het geluid is niet te vergelijken met iets anders wat ik ooit in de modelbouwwereld heb gezien / gehoord. Sommige omstanders hielden het op een kruising tussen een wegracemotor en een sportwagen.
    De motor is enorm fel op het gas en de brandstof vliegt erdoor! (staat ook nog wel een beetje rijk, maar goed)
    Ik heb even heel voorzichtig geprobeerd om de sleepwagen een stukje te verplaatsen, maar helaas moet er aan de koppeling nog het e.e.a. veranderd worden (de motor ging finaal door de koppeling)

    @Sandermt2:
    Yep, vroegah (midden / eind jaren 80) draaide ik bijna niet anders. Inmiddels is mijn muzikale smaak wel wat breder geworden, maar ik mag er nog graag naar luisteren!

    @Drift-junkie:
    Ik was er inderdaad in Made en je hebt het goed gezien, de puller met de ronde schijven was mijn bus. Helaas bleek gisteren dat ook ik schade heb geleden. Waarschijnlijk als gevolg van een verstopt brandstoffilter heeft de motor van de schoolbus veel te schraal gedraaid tijdens het inlopen. Gevolg: compressie weg en geen vermogen (hij gilt als een speenvarken op de startkist, maar als er getrokken moet worden blijft de motor onderin toeren hangen) Dat wordt dus de motor reviseren :(

    Hierbij nog even een body-off foto:

    [​IMG]
     
  3. patrick dettmers

    patrick dettmers

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    531
    Locatie:
    hoorn
    8O WOW 8O !!!

    knap dat je dat kan! ziet er erg strak uit
     
  4. dragon9112

    dragon9112

    Lid geworden:
    21 jan 2005
    Berichten:
    237
    Locatie:
    limburg
    zijn er ook pullers met een brushless motor er in ?
     
  5. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    8O ziet er echt prachtig uit :thumbsup: goed werk

    groeten jochem..
     
  6. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Kap verbouwd en even snel met de spuitbus eroverheen (de kap is aan de buitenkant gespoten)

    [​IMG]
     
  7. thibaut

    thibaut

    Lid geworden:
    21 aug 2004
    Berichten:
    183
    Locatie:
    Herselt, België
    Zou iemand mij kunnen uitleggen waar een Giro voor dient en wat hij doet ?


    Mvg
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Een gyro is een apparaatje die automatisch de stuurservo bedient om het voertuig recht te houden.
     
  9. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Hierbij een filmpje dat vanmiddag is gemaakt van de draaiende wankelmotor http://home.hetnet.nl/~cyril-wichers/images/wankel.avi

    Ik moet nog even iets verzinnen om de luchtfilters beter op hun plaats te houden en misschien een wat grotere brandstoftank maken (op het eind van het filmpje sloeg de motor namelijk af omdat de brandstof op was!)
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Die motortjes willen wel !!!

    Misschien moet je die filters vast maken aan beugels vast aan het chassis...

    Maar als er zoveel trillingen in zit moet je ook je electronica goed in de rubbers ophangen.
     
  11. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Heeft iemand een idee hoe ik ook beeld/visualisatie kan krijgen met mijn media player, want ik heb nu alleen geluid. bvd! Het heeft iets met een codec te maken, jammer genoeg ben ik hier niet zo thuis in!
     
  12. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Gisteren reden we een wedstrijd in Vlagtwedde. Na wat aanpassingen aan de overbrenging en de resonantiepijp heb ik eindelijk de ducted-fan motor van de schoolbus goed aan het lopen gekregen.

    [​IMG]

    De achterbanden zetten wat meer uit dan verwacht, vandaar dat de body eraf gegooid werd (verder gelukkig geen schade) Het vermogen wat de motor produceerde geeft goede hoop voor de toekomst!
     
  13. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
  14. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Hoe zwaar is zo'n trailer nou? en is dat er ook een met een verschuifbaar gewicht?
     
  15. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Onze sleepwagens hebben inderdaad een gewichtenbak die tijdens de run naar voren komt. De sleepwagen zelf weegt ca. 6KG. Afhankelijk van de klasse waarin gereden wordt zit er in de gewichtenbak tussen de 4 en ca. 20Kg lood.
     
  16. erik vos

    erik vos

    Lid geworden:
    6 nov 2005
    Berichten:
    121
    Locatie:
    hengelo
    hoi,
    Ik heb je topic net ondekt.
    Ziet er allemaal mooi en heftig uit.
    Bij een van de foto's zag ik ook de koppeling en de
    koppelingschoenen.
    Vraag: Zijn die zelf gemaakt of gekocht?
    Als ze gekocht zijn waar dan?
    Wat zijn de maten van de koppeling?
    Uitleg:
    Ik bouw zelf een truck met verbrangsmotor.
    De koppeling is ook zelf bouw., maar ik heb problemen met de schoenen. Deze slaan te snel uit. Ik heb al verschillende veren gebruikt maar het werkt nog steeds niet perfect.

    groetjes erik
     
  17. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    De koppeling en klok heb ik zelf gemaakt, naar voorbeeld van een Vario-helicopterkoppeling. Deze kun je echter ook gewoon kopen (leden van onze club bestellen ze vaak bij Hobma)
    Vario levert ook klokken, maar of deze zonder meer in een voertuig gebouwd kunnen worden weet ik niet Voorbeeldje
     
  18. erik vos

    erik vos

    Lid geworden:
    6 nov 2005
    Berichten:
    121
    Locatie:
    hengelo
    Super man.
    Hier kan ik wel wat mee.

    Groetjes erik
     
  19. jorrit14

    jorrit14

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    268
    Locatie:
    Dronten, Flevoland
    Heb het topic bekeken, en in een woord prachtig!
     
  20. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer
    Ziet er heel mooi uit, zeker omdat het allemaal zelfbouw is. Ook het filmpje is erg vermakelijk, die banden bollen mooi op.
     

Deel Deze Pagina