Bouw van een Nakajima KI-84 "Hayate"

Marcel misschien een tip maak een apart draadje voor je project want dit valt niet meer onder de SF260
je kunt beginnen met een vage titel en later kun je die veranderen als je wilt.

Hoi Eric,

Hierbij het het draadje voor dit project met voor het raadspelelement nog een vage titel. En ja, de BLA leden mogen heel sumier hintjes geven zodat jullie toch mee mogen doen met dit spelletje. Deze hints zouden eruit mogen zien als: "Dit toestel was de P-51 de baas"

Hier de foto's van het nieuwe project waar ik nu mee bezig ben:

DSCN1541JPEG%20of.jpg

DSCN1542JPEG%20of.jpg

DSCN1543JPEG%20of.jpg

DSCN1545JPEG%20of.jpg

DSCN1546JPEG%20of.jpg

DSCN1547JPEG%20of.jpg

DSCN1549JPEG%20of.jpg

gr.

hmmm, een FW 190A in aanbouw? Netjes gebouwd overigens, wat zijn de dimensies? En wat wordt de aandrijving?

Hmm. De vorm van de canopy lijkt me niet van een FW-190.

Een Mitsubishi A6M (Zero)? Of een A7M?

Hmm, ik zie nog geen canopy - wel een vleugelzitting. :wink:

Zelf dacht ik aan een TA-152, maar dat scheelt niet veel met de al genoemde FW-190D.

Hmm, ik zie nog geen canopy - wel een vleugelzitting.

oh oh ... :oops:

Dan zal het inderdaad waarschijnlijker een FW-190 zijn. Leuk vliegtuig. Ben benieuwd of het op schaal ook een beetje goed vliegt.

Wordt ie electro?

titel doet russisch aan, wellicht iets in de richting van een LA-7?

De P-51 de baas???? Dat zijn er niet bijster veel geweest.......Ligt ook aan de uitvoering van de p-51 natuurlijk.......FW-190 A was ook het eerste dat bij me opkwam na het zien van de foto's...
Zou ook een am6-zero kunnen zijn maar die waren verre van superieur aan de p-51...

Nakajima KI84 "hayate" eigenlijk de tegenhanger/kopie van de P47 Thunderbolt met japanse invloeden, maar waarschijnlijk zit ik ernaast :wink:
nakajima%20hayate.jpg

Dit was de opvolger van de KI 43 "hayabusa"
nakajima%20ki43-%20II%20hayabusa.jpg

Of anders de Mitsubishi "raiden" J2M3R (minder waarschijnlijk) :?

grtz Ger.

Ik zeg waarschijnlijk iets heel ergs doms (want geen verstand van warbirds)

Zou het een F6F Hellcat kunnen zijn?

Lastig hoor..........
Voor zover ik weet zijn er geen japanse jagers geweest die de p-51 de baas waren.....Ze hebben gezien de plaatsen waar de p-51 is ingezet ook niet veel tegen elkaar gevlogen.

Yup, gebaseerd op het Russiche vliegtuig de sturmovik
volledige naam:Ilyushin Il-2m3 Shturmovik......
Lijkt op de titel toch? Dan moet er alleen nog wel een flinke neus op komen.......

Hoe kan het nou een Shturmovik zijn? Er staat dat hij de P-51 de baas was. Maar het was een vliegtuig dat gronddoelen aanviel. Dan kun je bijna net zo goed zeggen dat een Lancaster een P-51 de baas was... :?

Zoals de draadstarter al zei is de titel een raadseltje:

Nakajima Ki84 Hayate
IsLShiMoeKie48veel

dat zijn de overeenkomsten die ik zie, plus de rompvorm. De Hayate werd dacht ik als als vervanger van de KI-43 in 1944 geintroduceerd, dus wat dat betreft zou die een P51 gezien kunnen hebben. De Hayate was een betere fighter dan de Zero, maar of die beter was dan de P51??

IsLShiMoe doet Ilyushin vermoeden echter volgens mij waren er geen IL's die de P51 de baas waren, wellicht wel de Lavochkin LA-5 en LA-7. Maar deze heb ik een paar posts terug al genoemd en dit is blijkbaar niet goed :?

Overigens betekent Hayate iets in de trend van Hurricane.

Back