Tja highflyer,
Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal,
1. In de neus van het 1:1 exemplaar zit de Radar equipment, form follows function !!
2. Het 1:1 exemplaar vliegt met een Turbine, dus VEEL meer power dan met HW 906 EDF !!
3. Een turbine heeft een VEEL hogere Eflux dan een EDF, dit moet je eigenlijk zien als een soort moment wat verbrandings motoren hebben. Met een verbrandingsmotor + prop of een turbine zou dit ontwerp zondermeer te vliegen zijn. Met een EDF wordt het erg spannend.
4. De 1:1 Global Hawk vliegt tijdens missies op vrij grote hoogte, waardoor veel minder weerstand, vandaar ook die high aspect (lange smalle) vleugels om op deze hoogtes nog voldoende lift te genereren, zie ook bijv. de U2 spyplane....
Al met al een leuke uitdaging
Appie
Zo werkt dat natuurlijk niet helemaal,
1. In de neus van het 1:1 exemplaar zit de Radar equipment, form follows function !!
2. Het 1:1 exemplaar vliegt met een Turbine, dus VEEL meer power dan met HW 906 EDF !!
3. Een turbine heeft een VEEL hogere Eflux dan een EDF, dit moet je eigenlijk zien als een soort moment wat verbrandings motoren hebben. Met een verbrandingsmotor + prop of een turbine zou dit ontwerp zondermeer te vliegen zijn. Met een EDF wordt het erg spannend.
4. De 1:1 Global Hawk vliegt tijdens missies op vrij grote hoogte, waardoor veel minder weerstand, vandaar ook die high aspect (lange smalle) vleugels om op deze hoogtes nog voldoende lift te genereren, zie ook bijv. de U2 spyplane....
Al met al een leuke uitdaging

Appie