Bouw van Nurflugel Zorro 2m.

Dag mensen,

na de bouw van de Hai II, zaggi, en Alula (allen eigenbouw) ben ik begonnen met een nieuwe uitdaging. :rolleyes:
Project Zorro. Waarom die naam: zo heet het model wat ik op het internet zag. Heb zelf een tekening gemaakt van dit model in combinatie van een ander model genaamd Windwalker. Hellingzwever gecombineert met een thermiekzwever.
Ik vond het model van de vleugels en de romp gewoon MOOI. :o
Of het gaat vliegen en hoe, dat gaan jullie lezen als het klaar is.

Zou iemand mij de foto van de tekening erop willen zetten.

Gr. Gerhard

ze stonden in pdf formaat dus effe omgezet maar het is toch gelukt...

1.JPG

2.JPG

heb je ook foto's van een afgewerkt toestel? of een link ernaar?

meer info? span enzenz...
ziet er ook leuk uit ipv de hai2 :)

Bedankt voor het plaatsen.

He! geweldig:p
Mijn draadje over Zorro krijgt vorm.

Al vast wat info:
spanweite 2 meter.
romp lengte ongeveer 60 cm.
uiteindelijke vlieg gewicht rond de 800 gram
(Ligt eraan hoe zwaar of licht ik bouw)
brushless motor met lippo 3s 2200 mAh.

De romp is al in een vergevorderd stadium.:turn-l:
Zie foto's

Kun zien of dit vleugelprofiel geschikt is voor dit type vliegtuig.
De vleugel krijgt een tip verdraaiing van 3%.
Eind doel: vliegen met motor, maar ook thermieken.

Zorro_002.JPG

Zorro_006.JPG

Zorro_007.JPG

mooimooi,snij je alle vleugelribben zelf of worden ze ergens uitgefreest. deze is dan lichter dan een hai 2?? mooi toestel succes ermee

Snij alle rippen zelf uit. Gewoon met een scherp hobby mes. Veel geduld hebben en vooral niet te snel willen gaan. Komt het eind resultaat ten goede.

De romp heb ik in z'n geheel dicht geplakt en daarna de cockpit eruit gesneden. Van een pennen veertje en wat plastic staafjes heb ik de sluiting boven in het kapje gebouwt. Werkt fantasties :p

Romp weegt ledig op dit moment 70 gram.

Ga nu verder met het bouwen van de vleugels.

Ziet er fantastisch uit, komt op mijn wishlist :)
Even het abonnement knopje indrukken :)

Gerhard,

Hoe denk jij uit te komen met je zwaartepunt ?
De motor ligt mijns inziens ver voor je vleugel, de accu pack zal gezien de rompvorm ook wel voor in te komen liggen.

Timo

Het zwaartepunt heb ik berekend naar de vorm van de vleugel.
Hier zijn op het internet verschillende manieren voor te vinden.
bijvoorbeeld deze link Schwerpunktberechnung nach Jef Raskin
Kijk ook maar eens bij Schwerpunkt Schwanzlose und Nurflügel

Gezien het zelfbouw is zal ik ergens vanuit moeten gaan.
Omdat de vleugel nogal achteraan de romp is geplaatst, hoop ik dat het gewicht van de accu en motor compenseert.
De praktijk zal het uitwijzen. Gewoon bouwen en dan motor en accu erin. Mocht het zwaartepunt dan niet kloppen kan ik altijd nog de accu naar achteren plaatsen.

hallo,

ik heb de romp van de zorro effe verschaalt en ik kom op volgende afmetingen uit...

de rib die erin getekend staat is die van de hai 2... deze heb ik lukraak ergens geplaatst...

jj.JPG

ik weet niet of die afmetingen veel schelen...

groeten

Gerhard,

Zwaartepunt zal op ongeveer 1/3 van de voorzijde vleugel liggen.
Je kan dan wel de vleugel verder naar achteren schuiven maar dat is niet van invloed op de plaats van je zwaartepunt.

groet,

Timo

de spanten voor de hai zijn verstuurd naar onze frezer:p we zullen er 2 bouwen. ik zal alleszinds de zorro romp proberen te bouwen rond de hai vleugels... moet doenbaar zijn zoals hierboven weergegeven

groeten

Heb dit weekend goed doorgewerkt aan de vleugels. Van bovenaf hebben ze een prachtige vorm. Zal spoedig nieuwe foto's laten plaatsen.

Komt dit project nu van een bestaande tekening of heb je zelf iets in elkaar getekend 'op basis van'? Mooi ding.

Als je vriend wordt van het forum (15 euro per jaar, is voor een goed doel) kun je hier zelf je foto's plaatsen ;).

Ik heb deze nurflugel zelf getekend aan de hand van foto's via het internet.
Het is eigenlijk een combinatie van 2 nurflugels. Ik vond het model zo als ik hem nu bouw gewoon mooi.:p

Nu maar hopen of het goed gaat vliegen.

Back