Ondersteuning en inzet dek maken
Voor de compleetheid van het bouwverslag, nog even het stukje over het inleg dek en de dwarbalken.
Om dus het dek erin te krijgen moesten de dwarsbalken er weer uit en heb ik verlagingstukjes gemaakt.
Deze samen met de dwarsbalken er weer ingezet en geschilderd.
Ook de bodemplaat erin gezet, nadat ik deze met de airbrush gespoten had. Ook hier weer wat geleerd; ga met vulmiddel over het hout heen en schuur het op voordat je gaat spuiten, want de nerven krijg je niet weggespoten.
Daarna het inzet dek gemaakt, geprobeerd om het 100% pas te krijgen. Bij het passen leek het exact gelijk te liggen, na het lijmen zit er aan een kant toch jammer genoeg een randje van 1 mm. Zal tzt eens kijken of de klemmetjes die Klaas gebruikt nog ergens te krijgen zijn in NL.
Ook nog geprobeerd het dek wat op te duwen met een ondersteunigsbalk, maar vreemd genoeg past dan de andere kant er gewoon niet meer in.
Voor nu is het wat het is.
Op naar de volgende uitdaging: de verschansing erop en de juiste hoogte maken. Sowieso is onderdeel 43 (voorkant) veel te hoog want het sluit bij het passen voor geen meter aan bij onderdeel 41, terwijl onderdeel 41 wel mooi aansluit bij onderdelen 42 (achterkant).
Ook zie ik in Hans zijn foto's wat de juiste hoogtes moeten zijn van de verschansing. Ook hier nog even over nadenken of ik dit wel 1-3 mm korter wil maken met alle risico's van dien.
In er iemand is met goede tips hoe dit te doen, dan hoor ik het graag.