Hallo,
Ik ben sinds kort, trotse eigenaar van de Spitfire 90 size van Kyosho.:-D (span van 1.82M)
Ik ben van plan om hem elektrisch te gaan maken.
Het is van origine een brandstof-kist.
Hij is wel groot,
De bedoeling is, om er een 3 blads prop op te zetten van 16X10
En dan een 380KV motor, in combinatie met een 6 cellen lipo pakket.
Ik hoop hiermee een trekkracht te genereren van ongeveer een kilo of 5 tot 7. Misschien wel meer.
Ik verwacht dat dat wel moet lukken, heb al eens een test gedaan met een kleinere motor. (580KV)
En dan met een 3 blads prop van 12X8. (ook in combinatie met een 6 cellen pakket)
Daarmee heb ik een trekkracht bereikt van 5,1 kg.
Dit heb ik in deze kist gemonteerd; (Cessna 182)
[URL="
- CMPRO Cessna 182 Electric[/URL]
Deze kist weegt 4,3 kg. Span van 1.65M
Verder heb ik standaard servo's. (tenminste, als de douane het vrij geeft)
De verwachting is, dat de kist in totaal een 4,3 kg gaat wegen.
Dit wil ik er in gaan zetten;
Ik ben begonnen met de neus-kap.
Die was helaas niet zo netjes uit de doos gekomen. (De rest van de kist, ziet er geweldig goed uit.)
De lak was hier en daar wat beschadigt.
Dus heb ik de kap wat afgeschuurd.
Heb na het schuren, besloten om de lijnen die op de romp zitten, door te gaan trekken in de neus.
Dit heb ik gedaan met een stift en een flexibel stripje. (Die wel een rechte kant moet hebben. dit, om de lijnen recht te kunnen tekenen.)
Om hem daarna opnieuw in de blanke (MAT) lak te zetten. (eerst geprobeerd op een proef-stukje, om te kijken of de viltstift-lijnen niet oplossen door de blanke lak.)
Om dan de uitlaten ook nog realistisch over te laten komen, heb ik die ook geverfd.
Dit heb ik gedaan met een koper kleur, een aluminium kleur, en zwart.
Vervolgens de uitlaten op de neus gelijmd, en daarna de neus in de blanke lak gezet.
Nu de blanke-lak er op zit, zijn de lijnen ook niet meer zo kwetsbaar. (je kunt ze er dus nu niet meer af vegen.)
De flaps, rol-roeren en het hoogte-roer, zitten inmiddels vast met film-scharnieren.
Het is voor gesneden, (de sleuven voor de film-scharnieren) maar het is wel raadzaam, om er kleine zoek-randjes bij in te snijden.
Ben nu met de stuur-stangen bezig, en het is toch wel lastig om zo klein mogelijke gaten in de romp te maken, waar de stangen door heen gaan.
Je wilt de gaten tenslotte niet te groot hebben.
En om dan de stangen door die gaatjes te krijgen...............
Viel niet mee.
En dan nog een plaatje van de canopy,
Zo, en dan nu maar weer snel verder bouwen.

Ik ben sinds kort, trotse eigenaar van de Spitfire 90 size van Kyosho.:-D (span van 1.82M)
Ik ben van plan om hem elektrisch te gaan maken.
Het is van origine een brandstof-kist.
Hij is wel groot,

De bedoeling is, om er een 3 blads prop op te zetten van 16X10
En dan een 380KV motor, in combinatie met een 6 cellen lipo pakket.
Ik hoop hiermee een trekkracht te genereren van ongeveer een kilo of 5 tot 7. Misschien wel meer.
Ik verwacht dat dat wel moet lukken, heb al eens een test gedaan met een kleinere motor. (580KV)
En dan met een 3 blads prop van 12X8. (ook in combinatie met een 6 cellen pakket)
Daarmee heb ik een trekkracht bereikt van 5,1 kg.
Dit heb ik in deze kist gemonteerd; (Cessna 182)
[URL="
Deze kist weegt 4,3 kg. Span van 1.65M
Verder heb ik standaard servo's. (tenminste, als de douane het vrij geeft)
De verwachting is, dat de kist in totaal een 4,3 kg gaat wegen.
Dit wil ik er in gaan zetten;
- Motor, Turnigy AerodriveXp 90 SK Series 50-65 380Kv / 1820w
- Prop, Airscrew 16x10 3blads
- Servo, HXT 10kg Servo (metal gear) 55g / 10kg / .16sec
- TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller
- Accu, ZIPPY Flightmax 5000mAh 6S1P 25C
Ik ben begonnen met de neus-kap.
Die was helaas niet zo netjes uit de doos gekomen. (De rest van de kist, ziet er geweldig goed uit.)
De lak was hier en daar wat beschadigt.
Dus heb ik de kap wat afgeschuurd.
Heb na het schuren, besloten om de lijnen die op de romp zitten, door te gaan trekken in de neus.
Dit heb ik gedaan met een stift en een flexibel stripje. (Die wel een rechte kant moet hebben. dit, om de lijnen recht te kunnen tekenen.)
Om hem daarna opnieuw in de blanke (MAT) lak te zetten. (eerst geprobeerd op een proef-stukje, om te kijken of de viltstift-lijnen niet oplossen door de blanke lak.)
Om dan de uitlaten ook nog realistisch over te laten komen, heb ik die ook geverfd.

Dit heb ik gedaan met een koper kleur, een aluminium kleur, en zwart.
Vervolgens de uitlaten op de neus gelijmd, en daarna de neus in de blanke lak gezet.
Nu de blanke-lak er op zit, zijn de lijnen ook niet meer zo kwetsbaar. (je kunt ze er dus nu niet meer af vegen.)

De flaps, rol-roeren en het hoogte-roer, zitten inmiddels vast met film-scharnieren.

Het is voor gesneden, (de sleuven voor de film-scharnieren) maar het is wel raadzaam, om er kleine zoek-randjes bij in te snijden.

Ben nu met de stuur-stangen bezig, en het is toch wel lastig om zo klein mogelijke gaten in de romp te maken, waar de stangen door heen gaan.
Je wilt de gaten tenslotte niet te groot hebben.
En om dan de stangen door die gaatjes te krijgen...............
Viel niet mee.

En dan nog een plaatje van de canopy,

Zo, en dan nu maar weer snel verder bouwen.

Laatst bewerkt door een moderator: