De brugverschansing van mijn (Robbe) HH heeft me drie avonden gekost en een hoop frustratie.
Poging en avond 1:
Voor alle zekerheid het onderdeel op papier overgetekend. Daarna de lichtbakken voor stuur- en bakboordslicht uitgesneden, en in vorm geschuurd. De verschansing in het midden gelijmd, met de hoeken in heet water gedoopt en vervolgens de bocht naar de zijkant om getrokken.
"knik" aan beide kanten, onderdeel niet meer bruikbaar.
Diagnose: te dik en door de opening van de lichtbakken juist op de hoeken weer te zwak. Onderdeel -->enkele reis kliko.
Brugdek geschuurd tot het weer vlak was. Mopperdemopper...opruimen - borrel.
Poging en avond 2:
Van dunnere kunststof een nieuw onderdeel gemaakt. Netjes uitgesneden, openingen voor de lichtbakken er nog niet ingesneden. In het midden vastgelijmd, hoeken in heet water en om de bocht trekken. Resultaat: het dunnere plastic kreeg meer bochten dan een compleet peloton cheerleaders. Gesloopt, onderdeel --> enkele reis kliko.
Diagnose: te dun en te zwak.
Brugdek geschuurd tot het weer vlak was. Mopperdemopper...opruimen borrel.
Poging en avond 3:
Een plaat plastic 0,8mm dik van de goede lengte gepakt, met aan de boven- en onderzijde 1cm overschot. Nog geen lichtbakken uitgesneden. In het midden aan het brugdek vastgelijmd, hoeken een voor een in het hele water gedoopt en op die manier de bocht er in gemaakt. Langs de hele lengte vastgelijmd en vervolgens in vorm gesneden en geschuurd. Lichtbakken erin aangebracht. De voorzijde staat iets teveel verticaal, maar het geheel is nu acceptabel. Opruimen - borrel.