Bouw van V-staart voor F3j zwever

• Topicstarter Topicstarter L U U K
  • Startdatum Startdatum
PS (ben je al zover )

Bijna, ik zie er een beetje tegenop om allerlei vacuum apperatuur aan te schaffen terwijl dit, als het een tegenvalt, misschien wel de laatste keer is dat ik het gebruik.
De prijs van een vacuumpomp valt op zich nog wel mee (op marktplaats al gratis af te halen koelkasten gevonden), maar ik heb gelezen dat er cfk's of zoiets in zit en dat moet ook op een goede, veilige manier worden afgevoerd.
En dan heb ik nog een drukvat nodig en natuurlijk ook vacuum-zakken, en dan te bedenken dat mijn kamer al meer op ee magazijn lijkt dan op een slaapkamer. :wink:

Ps. hoe zwaar is het v-staartje geworden met deze bouwmethode?

Het v-staartje weegt vliegklaar 79 gr.
(ligt er natuurlijk aan hoe groot het opp is.)

Je hebt alleen maar een koelkast motor nodig op een proefje te doen
Is misschien bij een sloop al te halen want vaak gaan de motoren niet stuk..

drukvat is in eerste instantie niet nodig als je maar zorgt dat er ergens een lekkage is ( en das niet zo'n probleem).

als " speciale" vacuumzakken gebruikt ik gewoon wat dikker plastic met plakband en kinder klei om hem af te dichten....

Hoi mensen,

Ik had het de laatste tijd wat drukker met school (moet nog ook gebeuren) vandaar dat ik er deze week nog niets ondernomen heb.
Maar dit weekend wil ik toch wel gaan beginnen!
'k ga zo wat 25 grams glas halen in Waalwijk en dan kan ik waarschijnlijk dit weekend de mal voorzien van glas en hout.
Ik zal deze eerste keer nog niet gaan werken met vacuum en het gewoon 'los' in de mal te leggen en dan met kussens aandrukken.
Dit werkt wel niet zo mooi maar het moet ook lukken volgens een aantal kennissen.

Luuk

ik ben benieuwd met dat kussendrukken.
Ik denk dat je veel luchtbellen krijgt, waardoor de verf uiteindelijk afvalt. ( of als je geen verf toepast, is zeer slechte kwaliteit oppervlakte).

maar toch suc-6

Laatst bij modelbouwwinkel geweest voor het 3 mm alu. buisje voor in de roeren en; (het was al te verwachten :( ) niet op voorraad maar binnen 3 weken heeft leo ze :sleeping:

Altijd positief blijven; nu heb ik extra veel tijd om me voor te bereiden ( :arrow: overbodig :wink: )

Maar wat ik opzich wel op prijs zou stellen is een detailfoto hoe het aluminium buisje gepositioneerd word etc...
Moet deze komen op het schanierpunt? Lijkt me niet erg waarschijnlijk. Net iets achter het schanierpunt dan?

Je zet een lijn in de mal waar het scharnierpunt komt.

Voor de aansturing gebruikt ik 2 mm verenstaal (die ik later aanbreng).

Hierdoor moet de aluminiumbuis 2 mm achter het schanierpunt komen.

Mocht nu de buis daar iets te groot zijn, gewoon RUSTIG een beetje plat slaan met bv een hamer.

Hartelijk dank voor uw reactie, dit was precies wat ik wilde weten!

Back