Bouw veerpont de Putter

Een heel wijs en dapper besluit, het valt niet mee als het gras aan de andere kant groener lijkt om op je eigen pad te blijven.

...En zo zitten we weer een mooi topic vol te baggeren met taal-moddergooien ;-)
Zullen we het maar weer gewoon over bootjes (/varende badkuipen/ronde vormen/bulkbakken, streep door wat niet van toepassing is...) gaan hebben?

gisteren weer spullen besteld.
@GeertG: inderdaad. ik ben gelukkig binnenkort jarig dus heb bijna weer wat inkomsten. ik heb namelijk geen tijd voor een baantje, helaas.

Je kan nog lang genoeg werken, geniet maar van je tijd.
Werken levert leuk wat centen op, maar er gaat vreselijk veel tijd in zitten.

zoiets?
je kan ook meteen gaan voor het volgende:

img099oy9.jpg

Zo mensen er is een raadsel voor mij opgelost.

Ik loop al jaren te bedenken wat dat kopstuk was.
Licht hier al jaren los in de haven en word niks mee gedaan.

Groet eric

Laatst bewerkt:
hallo

zo liggen er hier in belgië(vooral in brussel ) veel dingen waar niets mee gedaan wordt hahahahaha

gr raf

Twijfel geval he
Een schip is immers vrouwelijk
Maar zo.n losse kop
Ik weet het niet
mvg
Frederik:D:D

In het buitenland weet ik het met dat vrouwelijk zijn van schepen niet zo.

Le Bateau ....
Das Schiff, das Boot

naar het oosten wordt het onzijdig (sachlich)
naar het zuiden wordt het mannelijk ...... (schluck...)

In het buitenland weet ik het met dat vrouwelijk zijn van schepen niet zo.

Le Bateau ....
Das Schiff, das Boot

naar het oosten wordt het onzijdig (sachlich)
naar het zuiden wordt het mannelijk ...... (schluck...)

Sinds het moment dat men per schip de zeeën bevoer, werd er ook aan gedacht welk geslacht dit vervoermiddel zou moeten hebben De Italianen de Fransen en de Portugezen noemen hun vaartuigen een vertegenwoordiger van het mannelijke geslacht, terwijl de meeste andere zeevarende naties er meer voor voelden om hun zeegaande verblijf tot het vrouwelijk geslacht te laten behoren Toen nog vele zeilschepen de zeeën bevoeren heeft een zeevaartkundig instituut eens getracht deze kwestie tot klaarheid te brengen door aan de lezers te vragen waarom een schip vrouwelijk is. De hoeveelheid antwoorden zou gemakkelijk een scheepsruim kunnen vullen terwijl de felle meningsverschillen die uit de inzendingen spraken een storm op de Atlantische Oceaan zouden doen stillen Een schip is vrouwelijk, stelde een van de inzenders, omdat zij een welgevormd middel heeft (de midscheeps, veel kant en strikken), de tuigage juwelen, (de schitterende lampjes in de avond) en oor ringen, (ronde stukjes touw aan de zeilen) en omdat zij, indien volledig opgetuigd, op een fraai geklede dame lijkt. Een andere reden was dat gedurende de lange reis het schip een woning is en aan de zeevarende dezelfde bescherming biedt, welke zijn moeder of vrouw hem zou geven. Er was een inzender die zijn voorkeur voor het vrouwelijk geslacht als volgt op zeer overtuigende wijze formuleerde:
* Er is altijd heel wat drukte om haar.
* Er loopt gewoonlijk een ploeg mannen omheen.
* Ze heeft een taille.
* Het kost een hoop verf om ze er fatsoenlijk uit te laten zien.
* Het zijn niet de aanvankelijke kosten die je breken, maar het onderhoud.
* Ze kan versierd worden en heeft een man als gezel (stuurman).
* Je hebt een ervaren man nodig om haar juist te hanteren, en zonder een man aan het roer is ze absoluut niet te beheersen.
* Ze is onberekenbaar, nukkig en soms moeilijk mee op te schieten.
* Ze laat haar bovenkant zien en verbergt haar onderkant
* Ze is altijd nat aan de onderkant.
* Eenmaal in de haven gekomen, gaat ze rechtstreeks op de mannen af.
Gelukkig zijn we er uit : ik heb geen boot, geen jacht, geen vaartuig, maar doodgewoon een schip en het is een zij .
Nou ja, “het” is een zij, nee “zij” is een zij !!!!!!. :yes:

Back