Bouw veerpont de Putter

Prima Koen, laat je niet torpederen door die onderduiker.
als hun boot zinkt zeggen ze dat het zo hoort.
met een plaatje hout, figuurzaag en een vader die je vast wel wil helpen(al dan niet financieel), kan je al een heel eind komen.
wens je veel succes en alsjeblieft bouw vorderingen posten, want er zijn veel forumgasten die het leuk vinden.
Loek

ik zal zeker de vorderingen posten.
en als er iets eenmaal in mijn kop zit is het er door iemand heel lasig uit te halen en laat ik mij niet uit het veld slaan als iemand mij probeert af te kraken.

hoi koen

als je hout al heb staan gebruik dan triplex 3.6 mm voor de buiten ombouw.
van je bootje. gebruik water vastelijm van bison. als je romp in elkaar zit.
dan goed met g4 of g8 in smeren. zowel binnen als buiten kant zeker 4 x in de g4 zetten.

gr willem

hallo

waar licht het afbreken in min posting
ik som alleen op wat hij nog moet kopen om een boot rc te maken
en met het budget dat hij opnoemt gaat hij het eerste jaar nog niet varen
als deze boot alleen het project is dat hij dit jaar gaat doen dan gaat er nog een tijdje over gaan tot waneer hij de onderdelen tesamen heeft
je model helemaal afwerken zonder de nodige electro en andere materialen gaat niet lukken want sommige moeten tijdens de bouw reeds ingebouwd worden(schroef as en roer)
motor spant maar daar heb je dan reeds de motor voor nodig omdat je moet weten waar de gaten geboort moeten worden
en zo zijn er nog wel wat zaken die je moet voorzien

gr raf

hallo koen

dus zoals in mijn eerste posting heb je de as het roer en de motor nodig voor je het dek er op gaat zetten
ingeval het een boot wordt met twee assen heb je twee assen en twee roeren nodig
met 1 motor kan je alle twee je assen uitlijnen en kan je later de tweede er bij kopen
dan hoef je deze alleen nog maar aan de motorspant vast te schroeven

gr raf

ik heb maar 1 as en roer nodig en de opbouw maak ik zo dat die los zit en dat ik hem alleen vast hoef te zetten met 4 moertjes. dan kan ik mijn romp toch aanpassen aan mijn opbouw?

ik heb maar 1 as en roer nodig en de opbouw maak ik zo dat die los zit en dat ik hem alleen vast hoef te zetten met 4 moertjes. dan kan ik mijn romp toch aanpassen aan mijn opbouw?

Ehhh.... Nee. Da's ongeveer hetzelfde als het fundament van een huis aanpassen als het huis erop staat.

Romp en opbouw zijn één geheel. Zal je samen moeten ontwerpen.

Goed idee Koen,en indien je zuiver werkt en een beetje alles goed bestudeerd,kun je de assen ed ook nadien makkelijk inbouwen.

De openingen en verstevigingen hiervoor,kun je nu ook inbouwen zonder dat je de onderdelen echt moet in bezit hebben.

We volgen. ;-)

bootje

sparen voor de techniek zou ik ook doen moest ik van jou zijn (met techniek bedoel je dan wss Servokeuze, regelaar, etc?) ....fotokes zijn altijd welkom want ik vind het een tof project!!!

ja. vandaag kwam ik een stukje 3mm berkentriplex tegen waarvan ik de deuren van de stuurhut kon maken. hier het resultaat:
full

full

de deueren zijn 8,75 cm hoog en 3,75 cm breed en zijn schaal 1:20
ze moeten nog geverfd worden;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, het begin is er!

Als ik jouw was zou ik de deuren beitsen in die donkere kleur of anders een aantal keer in de doorzichtige lak zetten.

Ziet er al goed uit, ga zo door!!

Groet, Mark

heb vandaag wat foto's gemaakt(77) hier drie foto's ervan(heb ook detailfoto's)

full

full

full

alleen draait die ze niet zoals ze op mijn pc staan:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Koen,
bouw je je boot wel op een schaal waarin er ook personen te koop zijn?
Of kan je ook poppen maken, lijkt me een uitdaging om ook passagiers (met of zonder fiets) aan dek te zetten. :p

Back