bouw verlengde kempenaar 1/40

nee inderdaad het is wel jammer maarja ik weet nu inderdaad hoe het volgende keer wel moet...
met spanten...
het is en blijft de meest realistische manier
maar nu ga ik deze wel blijven maken anders is het zo zonde van de tijd...
en het geld :p niet vergeten het is men eerste boot dusja dan mag het als eens wat lelijker zijn hé :p
mvg kevin

Laat je niet ontmoedigen, probeer wel te ontdekken waar het niet juist zit en onthoud dat voor de volgende keer.

Ik zou mijn boot de volgende keer ook heel anders maken. Waarschijnlijk is het gewoon puur ervaring. Dat komt hopelijk bij ons allebei nog wel ;)

hoe zorgen jullie ervoor dat je je schroefas kan smeren?

en foto's volgen binnenkort weer :p
mvg kevin

Gaatje in de koker boren (zonder de as erin, natuurlijk) en dan daar een pijpje of een smeernippel op zetten. Dan kun je later extra vet inspuiten zonder de as uit te hoeven bouwen.

oja bedankt! maar komt het dan langs het pijpje niet gewoon terug naar buiten? en hoe vul je dat pijpje dan? dat gaat niet met een gewone vetspuit allesinds :p
mvg

oja bedankt! maar komt het dan langs het pijpje niet gewoon terug naar buiten? en hoe vul je dat pijpje dan? dat gaat niet met een gewone vetspuit allesinds :p
mvg

Gewoon uierzalf in een injectie spuit doen
Slangetje er op schuiven in plaats van naald
En dat over het pijpje
Volspuiten en klaar is kees
mvg
Frederik:D

En als je de uierzalf eerst in een potje doet, dat in heet water opwarmt, zodat het dunner wordt, is het nog makkelijker in die spuit te krijgen, en daarna in de schroefkoker.

haha hop weer een intresante tip! ik ga straks het pijpje solderen... ik was zo aan het denken als ik er schroefdraad op trek en daar een moer opzet die dicht is vanboven... zodat het vet er niet uitkan... of is dat niet nodig?
mvg

Vet komt niet uit het pijpje. En afsluiten kan betekenen wat er in het pijpje blijft staan, niet naar beneden zal zakken als er vet uit de koker spoelt. Gewoon open laten dus. De enige plek waar vet uit zal kunnen komen is waar de as uit de koker steekt. Daar zou je een kokertje omheen kunnen maken, die het wegslingerende vet opvangt.

update! zoals beloofd de foto's :p
totaalzicht over de romp
full

motor en motorsteun
full

ingekorte schroefas met smeerbuis
full

schroeftunnel
full

bovenkant stuurhut
full

de hele stuurhut
full

eens kijken of er iemand in de stuurhut loopt...
full

full

de uitgezaagde letters...
full

zo reactie's zijn altijd welkom... ik weet graag jullie mening
met vriendelijke groet kevin

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou de motorsteun verstevigen met één of twee (driehoekig plaatje) als steun tussen de liggende en de staande plaat

omdat ik toch egt niet blij was ben ik toch aan het denken om het achterschip te veranderen....
of ik pas hem aan of ik bouw een nieuwe...
wat zouden jullie doen? ik denk dat ik met een nieuwe begin...
grts

Misschien een paar foto's van je achterschip en vooral waar je niet mee tevreden bent...
Ik heb zelf inmiddels ook m'n 3e achterschip :)

ik zou opnieuw beninnen, en meschien kan je ook dan een spantenplan kopen of zelf maken lijkt mij een stuk gemakelijker om de kop/kont te maken

grtn Brecht

Het is toch een bestaand schip?

vraag het dan aan de werf of ze de tekeningen nog hebben, vaak wel is mij verteld.

Back