Bouw verslag 1m eigen ontwerp

Dank voor de tips, dunne laagjes spuiten deed ik gelukkig al wel.

@johan welke spuitplamuur van motip gebruik je en zet je hier ook nog plastic primer onder?? Op de spuitplamuur die ik in de winkel zag stond dat deze grschikt is voor hout steen en staal.

Gr Remco

hoi remco

de spuitplamuur heet spray putty hij is lichtgrijs van kleur en het hecht prima op epoxy

ze hebben eventueel ook nog een plastic primer, maar die is voor de zachtere kunstoffen

in principe kun je alles gebruiken wat voor auto's geschikt is , deze worden ook eerst met epoxy of polyester geplamuurd, dus daar hecht de verf dan ook op

let op de spuitplamuur niet over oude verf heen spuiten, dan laat deze weer los van de ondergrond.

groeten johan

Hoi Allen,

Inmiddels weer een paar stapjes gezet. Romp eindelijk gespoten. Voorlopig zwart genoeg... Op een of andere rare manier zie ik nu in het zwart weer wat structuur van het laminaat.. Dit terwijl de spuitplamuur toch echt helemaal glad was.. waterproof korrel 800.. Maarja in hoogglans zwart zie je natuurlijk ook echt alles.

Nu het dek nog en het gedeelte van de boot bovenwater.. Weet iemand van jullie nog een trukje om de scheidings lijn (boven en onderwater) er een beetje netjes op de goede plaats op te krijgen??

Ik was van plan om de boot kant en klaar in het water te leggen en dan op te meten hoever hij voor en achter inzinkt. Dan vervolgens de boot op zijn kop op tafel leggen en een streepje voor en achter op de gemeten diepgangen. Dan kan ik de boot stellen zodat de afstand tussen de streepjes en het werkblad gelijk zijn... Als de boot zo staat kan ik hopenlijk evenwijdig aan het werkblad een lijntje of ligt krasje op de boot zetten... Wat denken jullie hiervan??

Gr Remco

aanpassing: ohwja de link voor de nieuwe fotos Picasa Web Albums - RJ - Modelboot 2008

Owja dat ziet er zeer strak uit!

om zulke lijnen op gebogen oppervlakten te tekenen zou ik inderdaad de boot zo leggen dat de waterlijn evenwijdig komt te liggen met een werkblad. dan een blokje nemen met daarbovenop een stift bevestigd. De hoogte van het blokje moet juist even hoog zijn als de gewenste hoogte van de waterlijn. Daarna gewoon met het blokje op het werkblad verschuiven terwijl je met de stift langs de boot gaat.
ik hoop dat men uitleg op iets trekt en dat je er iets aan hebt?

PJ

Hoi PJ,

Dat is net wat ik ook van plan was :-). Ik overweeg alleen of ik een mesje gebruik dan krijg je een strakker lijntje.

Remco

ah ok was niet zeker hoe je het bedoelde, wil je met een mes op die mooie romp werken? is het de bedoeling om achteraf onder of boven de waterlijn een andere kleur aan te brengen? anders vind ik het zonde :p

PJ

haha, het zou een klein krasje moeten worden. Net op de scheiding tussen het rood en zwart, denk niet dat je daar nog iets van ziet. Bovenwater wil ik rood maken.

Gr Remco

Hoi Allemaal,

Nu kan ik niet meer stoppen....

Dek in de beits gezet en afgelakt. Maar nu ziet dat er zo mooi uit met de zwarte romp dat ik die toch maar zwart laat. Wel denk ik erover om het zwart nog een keertje over te doen om het echt strak te krijgen. Misschien dan ook met blanke lak afspuiten....

In iedergeval wil ik er wel een waterlijn op zetten, zit te denken aan de kleur van het roer steekzwaard en bulb. Ik wilde het met tape doen weet alleen nog niet waar ik smal tape kan krijgen in die kleur.

Als het weer het toelaat gaat ze vandaag even zwemmen om te kijken waar de waterlijn moet komen..

Fotosite is ook weer bijgewerkt, zie link pagina 3.

Gr Remco

Posted via Mobile Device

Ze zeilt ze zeilt was toch wel even spannend. Wel lastig om overstag te komen, het vaart als een zwaardboot sturen met het gewicht van de kiel!!

Foto's volgen nog.

Gr Remco

Laatst bewerkt:
Posted via Mobile Device

Hoi allemaal

Sjitttt nu al panne.... Vandaag lekker aan het varen doet in eens mijn kiel niets meer!!! Gelukkig stond hij wel in het midden en kon ik hem terug varen. Uit het water bleek het asje [die met de karteltjes] van de servo gebroken te zijn. Gewoon afgebroken. Het is een hitec 785b geloof ik [sailwinch] zit hier ook garantie op?? Servo heeft nog geen 5 vaaruren.

Alvast bedankt,

Gr Remco

Garantie?? Het valt te betwijfelen denk ik. Zo'n asje breekt niet echt vanzelf, dit is teken dat er echt héél groete krachten opkomen. (Ik denk dat zo'n kiel wel wat bruter is dan zeiltjes zeg maar)

Nu kan je dat tandwiel met die as wel gewoon afzonderlijk bijkopen dacht ik. (Hitec part number # 55012 geloof ik)

Posted via Mobile Device

Hoi allemaal

Sjitttt nu al panne.... Vandaag lekker aan het varen doet in eens mijn kiel niets meer!!! Gelukkig stond hij wel in het midden en kon ik hem terug varen. Uit het water bleek het asje [die met de karteltjes] van de servo gebroken te zijn. Gewoon afgebroken. Het is een hitec 785b geloof ik [sailwinch] zit hier ook garantie op?? Servo heeft nog geen 5 vaaruren.

Alvast bedankt,

Gr Remco

Back