Bouw verslag Depron Hercules

Afgelopen weekend veel gebouwd, het intrekken van het neuswiel is gelukt samen met de 2 neuswielluikjes:D:D. Servo’s heb ik laten vertragen naar 3sec. Gisteren ben ik langzaam begonnen met de cockpit en het bovendek. Eind deze week wil ik beginnen het positioneren van de hoofdvleugel.

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heey, In de DX8 van spektrum kun je in de servo setup de timing in stellen van de servo's. In de Dx6i kan dit helaas weer niet. Welke zender heb jij?

Grz Joel

mx16, denk niet dat die dat kan

PS, zou willen dat mijn vrouw ook zo enthousiast was over m'n hobby....

Staart

full

Ben weer een avondje aan de slag geweest en dit is het resultaat. Ik ga ik hout blokjes M6 tapdraad maken zodat het achterste deel afneembaar is zodat hij makkelijker in de auto mee kan. :cool: Iemand ervaring hierin om dit het makkelijkst te realiseren??:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Inslagmoeren gebruiken lijlt me.
Even goed nadenken over de bereikbaarheid van de schroeven.
Misschien de onderste vanuit de laadklep bereikbaar maken zodat je niet zo diep in de romp hoeft te prullen?

Klein beetje begonnen om hem te beplanken met balza hout. Ik vind het totzover een ideale combinatie voor een groot toestel om tuctuur en vorm van depron te maken en de buitenkant, voor een mooie afwerking en sterkte van de romp van balza hout.

Gewicht romp tot nu toe met wielen en ondertussen al 5 servo's en beplanking..... 1366 gram...:D:D

Heb inslag moeren gehaald en ga zorgen dat ik via de laadklep erbij kan om het achterste romp aan vast te schroeven.:cool: ideaal:D

Laatst bewerkt:
foto ???

Ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet. Fotootje ???

Ik volg dit draadje al even , en je hebt deze methode al vaker gebruikt. Maar waar haal je de sterkte in de structuur vandaan ?
Het lijkt een beetje alsof de depron alleen de vorm bepaald, en de balsalaag (glassen ?) de uiteindelijk strekte levert ? Die 2 houten latjes lijkt me wat weinig voor een kist die strakes meer dan 5 kilo gaat wegen.

Volhout

Dit weekend ga ik werken aan de bevesteging van de 2 rompen met die moeren en kunstof bouten. Nu zit het vast met houten latjes. Die 2 latjes bij de staart daar komt gewoon een ribben structuur op/in. En depron als bedekking. Hamburger noem ik het maar. Foto's van de staartvleugel ga ik zeker maken. Hoofd vleugel word een appart verhaal, die moet sterk worden en uit 2 delen. Hiervoor heb ik een alu buis en dun wandig voor liggen. Maar hier ben ik nog hard over na aan het denken. Aanbevelingen en tips zijn welkom.

Sterkte in de structuur vind ik moeilijk om te bepalen, ik probeer het eigenlijk gewoon uit. Voor dat ik aan deze bouw begon heb ik een soort 1:1 mockup gebouwd en hiermee de sterkte van de romp, druk, torsie en sterkte van lijm uitgeprobeerd. Hier heb ik ook ergens foto's van. Zal ze binnen kort ook op het forum zetten.

Tandje terug geschakeld met bouwen, afgelopen weekend heb ik het voorste gedeelte van de romp beplankt en het luikje bij het voor wiel van alu gemaakt. Ik ben tevreden over het resultaat:D

Zoals jullie zien heb ik de wielkuipen achter eraf gehaald. deze ga ik opnieuw maken omdat er een kleine verschil zat in het intrekken van de luiken. foto's volgen nog;)

Back